Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی فقه با حضور در سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

سرمایه زندگی جهادگران تلاش برای خداوند است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه تقطیع اراضی شالیزاری تولید برنج را با مشکل مواجه می‌کند، گفت: ادامه روند افزایش قیمت برنج سبب می‌شود که عده‌ای توانایی خرید نداشته باشند.

 سرمایه زندگی جهادگران تلاش برای خداوند است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی صبح پنج‌شنبه با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و شرکت در مراسمی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با حضور رئیس و تمامی ارکان این سازمان  بابیان اینکه سرمایه زندگی جهادگران تلاش برای خداوند است، اظهار کرد: عمل خالص برای خداوند اثر خود را بر جامعه نیز می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حدیثی مبنی بر اینکه هیچ‌چیزی مانند زراعت و تولید نزد خداوند محبوب نیست، بیان کرد: پیامبر اسلام می‌فرماید کسی که درختی بکارد و از آن مراقبت کند تا ثمر بدهد، هر میوه آن یک صدقه برای تولید کننده است.

وی تصریح کرد: در اسلام تولید، زراعت و کشاورزی که حیات مادی انسان است، جامعه هدف دارد و اگر این حوزه‌ها نباشد صنایع نیز فعالیت ندارد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اگر کشاورزی نباشد بسیاری از بخش‌های جامعه راکد می‌ماند، افزود: کشاورزی قطب است اما به آن کم توجهی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: آینده جهان با توجه به جنگ اوکراین و روسیه، میدان جدیدی در عرصه مراودات سیاسی و اقتصادی به ویژه برای کشاورزان ایجاد کرده تا فکری برای آینده کنند از سویی دیگر با توجه به شرایط تحریمی تا سال‌ها باید در شرایط چالشی زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه عرصه‌های سخت همواره عرصه تعالی برای ایرانیان بوده است، افزود: امروز جهاد کشاورزی در عرصه‌های مدرن به جایی رسیده است که صد برابر اوایل انقلاب عمل می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه آب میدان جنگ ملت‌ها می‌شود لذا استفاده از آن باید آموزش داده شود، بیان کرد: کارشناسان و متخصصان باید به کشاورزان آموزش دهند تا در عرصه تولید غرقابی عمل نکنند و با بهینه سازی زراعت از این مرحله فاصله بگیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه با توجه به تقطیع اراضی شرایط تولید برنج دچار چالش می‌شود، گفت: برنج کیلویی ۱۰۰ هزار تومان در تاریخ کشور بی سابقه است و اگر این شرایط ادامه یابد برخی از مردم دیگر توان خرید برنج را ندارند لذا با همکاری برخی سازمان‌های مربوطه تلاش کنید مردم را از تغییر کاربری اراضی شالیکاری دور نگه دارید

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید