Iranian Agriculture News Agency

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی

امر به معروف و نهی از منکر راهکاری برای عفاف و حجاب در جامعه است

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر راهکاری برای عفاف و حجاب در جامعه است.

امر به معروف و نهی از منکر راهکاری برای عفاف و حجاب در جامعه است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حجت الاسلام رضا میرزاجانی در جلسه شورای فرهنگی و عفاف و حجاب که در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه برگزار شد، بهترین راه برای برقراری عفاف و حجاب را امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: در مبحث امر به معروف و نهی از منکر باید به هنر زبان توجه داشت و این موضوع باید در قالب فرهنگی در سطح جامعه ترویج داده شود.

حجت الاسلام میرزاجانی ، با اشاره به گسترش جایگاه فضای مجازی در زندگی های امروزی و حضور مخاطبان در این فضا اظهارکرد: باید اشاعه معروفات و دوری از منکرات را در فضای مجازی گسترش و از ظرفیت این فضا برای توسعه و ترویج معروفات بیش از پیش بهره ببریم.

وی با تبیین اهمیت موضوع و مقید بودن کارکنان و مدیران دستگاه ها به شاخص های ابلاغی جدید در حوزه عفاف و حجاب تاکید کرد: اگر قرار است امر معروفی ایجاد و منکری رفع شود، لازم است در ابتدا مسئولان ومدیران اهتمام لازم به این موضوع را داشته باشند.

حجت الاسلام  الهیاری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در مدیریت جهاد کشاورزی ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: حجاب و عفاف از جمله اولویت‌های مهم جامعه اسلامی است و خطوط قرمز جامعه اسلامی باید رعایت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه نیز بیان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نباید مقطعی باشد و باید برنامه مدون و محصول فرهنگی هنری برای حوزه عفاف و حجاب تعریف شود.

لازم به ذکر است ، آسیب شناسی و ارائه راهکارهای فرهنگی، نظارت بر رعایت عفاف و حجاب در محیط اداره، شرکت ها و تعاونی های خصوصی تحت پوشش، برنامه ریزی برای اجرای طرح در ۲۱ تیرماه، برگزاری اردو و دوره های آموزشی عقیدتی با موضوع عفاف و حجاب و اخلاق اداری از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.

 ۲۱ تیر سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد در تقویم به نام روز عفاف و حجاب نامیده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید