Iranian Agriculture News Agency

جشن شکرگزاری برداشت گندم وتوسعه فرهنگ زکات شهرستان خوسف

صبح امروز سه شنبه (24 خرداد) و همزمان با چهارمین روز از هفته جهادکشاورزی، با حضور رئیس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، فرماندار خوسف، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان، جشن شکرگزاری وبرداشت گندم و توسعه فرهنگ زکات بخش ماژان برگزار شد.

جشن شکرگزاری برداشت گندم وتوسعه فرهنگ زکات شهرستان خوسف

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در این مراسم گفت: همین قدر که شاهد برداشت گندم هستیم بایستی شکرگزار نعمات بی شمار خداوند بزرگ باشیم و از کلیه مدیران، کارشناسان،  بهره برداران و تمام کسانی که در تولید محصولات کشاورزی مشارکت دارند تشکر و قدر دانی می کنیم.

مهدی جعفری با بیان اینکه هیچ جایگزینی بهتر از گندم برای خوراک و مصرف انسان نیست و جایگزینی هم ندارد، افزود: حمایت از تولیدکنندگان این حوزه تا رسیدن به خودکفایی باید از اولویت های مسئولان در برنامه ریزی ها باشد و تولیدکنندگان باید این محصول را در اختیار دولت قرار دهند تا با مدیریت مناسب در اختیار همه اقشار قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود به لزوم پرداخت زکات توسط کشاورزان اشاره نمود و بیان داشت: زکات شکر گزاری از درگاه باری تعالی است و سهم کسانی است که بضاعت کمتری دارند و به واسطه همین ضرورت در کنار نماز، زکات مطرح شده است و ما هم هر جا که به توانیم بحث زکات را مطرح و در زمینه ترویج آن اقدام می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سجادی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی نیز در این مراسم  اظهارکرد: اقامه فرضیه زکات به عنوان یک فریضه واجب که در توصیه های دینی و مکتب اسلام تاکید فراوان بر آن شده است در دستور کار ستاد اقامه زکات استان و سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد که با هماهنگی دستگاه ها و تشکل های فعال بخش کشاورزی جهت ترویج فرهنگ اقامه زکات این جشن ها برگزار می شود.

گفتنی است در پایان مراسم از تعدادی تولیدکننده و زکات دهنده گندم تجلیل شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید