Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی تولید 1100 تن انگور دیم در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت انگور دیم از سطح 530 هکتار از باغ های این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می شود 1100تن محصول روانه بازار شود.

پیش بینی تولید 1100 تن انگور دیم در کازرون

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی تصریح کرد: برداشت این محصول ارگانیک هر سال از اواخر خرداد ماه آغاز می شود  و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح عمده این باغ ها در روستای دوان از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون است، اظهار کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی این منطقه که در دامنه کوه قرار گرفته، مصرف سموم و کودهای شیمیای در رشد و تولید انگور در حد صفر است و محصول تولیدی به صورت کاملا ارگانیک به بازار عرضه می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: خاک حاصلخیز، آب و هوای مطلوب، انجام عملیات به باغی مناسب از جمله تراس بندی به منظور حفظ رطوبت خاک و هرس صحیح منجر به تولید محصول با کیفیت در تاکستان های این شهرستان شده است.

رشیدی ابراز کرد: انگور تولیدی شهرستان کازرون از عطر، طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است که علاوه بر تازه خوری و ارسال به شهرستان ها و استان‌های همجوار، به منظور فرآوری و تولید کشمش، شیره و سرکه انگور استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: شیرازی، یاقوتی و عسکری از جمله ارقام انگور تولید شده در تاکستان‌های این شهرستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید