Iranian Agriculture News Agency

تبیین برنامه های جهادکشاورزی در دیدار با نماینده ولی فقیه

برنامه های جهادکشاورزی در دیدار با نماینده ولی فقیه تبیین شد.

تبیین برنامه های جهادکشاورزی در دیدار با نماینده ولی فقیه

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، صبح امروز یکشنبه (22 خرداد) رییس سازمان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سامان و جمعی از معاونان و مدیران و همچنین مدیران کل ادارات تابعه وزارت جهادکشاورزی در استان، به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند دیدار و گفتگو کردند.

مهدی جعفری ضمن گرامیداشت یاد امام راحل(قدس سره الشریف) که در روز 27 خرداد فرمان تشکیل جهادسازندگی را اعلام و نامگذاری کردند، گفت: هفته جهادکشاورزی فرصت مغتنمی است که گوشه ای از خدمات این سازمان و همکاران را تقدیم مردم ولایتمدار نموده و از تعدادی پروژه در این بخش بهره برداری گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۰۹ پروژه با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۸۱ هزار و ۳۳۰ نفر در قالب ۱۹ هزار و ۸۳۲ خانوار از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین با افتتاح این پروژه‌ها زمینه اشتغال پایدار و تثبیت اشتغال سه هزار و ۴۸ نفر فراهم و به‌طور غیرمستقیم برای هزار و ۵۸ نفر شغل ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌ها با ۷۵ مورد مربوط به حوزه آب و خاک است گفت: همچنین در حوزه باغبانی ۱۲ پروژه، منابع طبیعی و آبخیزداری ۹ پروژه، صنایع تبدیلی و غذایی چهار مورد، تولیدات دامی سه پروژه، دامپزشکی و مکانیزاسیون کشاورزی هر کدام ۲ و تعاون روستایی و حوزه شیلات و آبزیان هر کدام یک پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: به ترتیب شهرستان‌های سرایان با ۲۵ پروژه، زیرکوه ۱۴، سربیشه ۱۱، نهبندان ۱۱ و خوسف ۱۰ پروژه بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفری از افتتاح روستابازارها در ۱۱ شهرستان استان خبر داد و گفت: روستابازارها با هدف توزیع محصولات تولیدی همان روستا در شهر یا روستاها راه‌اندازی خواهد شد.

وی عنوان کرد: همزمان با هفته جهاد کشاورزی نمایشگاه یافته‌های تحقیقاتی با تاکید بر حضور شرکت‌های دانش بنیان با محوریت مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی، تعاون روستایی استان و مرکز ترویج جهاد کشاورزی هفته آینده در محل کاجستان بیرجند افتتاح می‌شود و به مدت سه روز دایر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه جهاد تبیین در این هفته پررنگ‌تر خواهد بود اظهار داشت: حضور مدیران در مراسم نماز جمعه،‌ برگزاری میز خدمت، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مرکز استان، پیاده‌روی خانوادگی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، آغاز کشت قراردادی پایلوت در یک مزرعه و دیدار تشکل‌های بخش کشاورزی با استاندار از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نیز در این دیدار گفت: امروز مساله استقلال در همه موضوعات و از همه مهمتر در بخش کشاورزی که حیات بشر به آن بستگی دارد، تنها راهی است که باید برگزینیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند اظهار داشت: عوارضی هم که اخیرا در جهان پدیده آمده است، یک چهره مبهم به همه دنیا نشان می‌دهد و این فرصتی است که باید پیش از آنی که تهدیدها جنبه میدانی پیدا کند، هر کشوری هرچه سریعتر مسئله استقلال خود را تمام کند.

وی خاطرنشان کرد: توکل به خدا همراه با تدبیر، دانش‌بنیان و تخصص اینها مسئائلی است که امروز برعهده شما گذاشته شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید