Iranian Agriculture News Agency

در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی؛

نشست ستاد برداشت و خرید تضمینی گندم در قزوین برگزار شد/ تاکید بر جلوگیری خروج گندم از قزوین

نشست ستاد برداشت و خرید تضمینی گندم روز یکشنبه با حضور جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین برگزار شد.

نشست ستاد برداشت و خرید تضمینی گندم در قزوین برگزار شد/ تاکید بر جلوگیری خروج گندم از قزوین

به گزارشخبرنگار ایانا در استان قزوین، این نشست که ظهر امروز برگزار شد با حضور سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج)، ابوالفضل مرادی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری، علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، حجت الاسلام علی بهادری مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، مدیران دستگاه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، صمت و سایر مدیران ستادی سازمان جهاد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و مدیران کل ادارات تابعه جهاد کشاورزی حضور داشتند.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این نشست اظهار داشت: پیش بینی شده ۱۷۰ هزار تن گندم در سال جاری از کشاورزان استان خریداری شود که این رقم سال گذشته ۱۱۳ هزار تن بود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی بسیج و نیروی انتظامی قرار شده از خروج گندم استان جلوگیری شود که در همین رابطه گلوگاه‌های استان شناسایی شده و باید برای آن تمهیدات لازم اتخاذ کرد.

راه انجام بر نظارت و مدیریت دلالان و واسطه‌ها اقدام کرد و گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند از ورود دلالان به عرصه خرید گندم جلوگیری کند، پرداخت به موقع هزینه خرید تضمینی گندم به کشاورزان است.

این مسئول بیان کرد: ائمه‌ جماعات می‌توانند در تبیین جلوگیری از خروج گندم استان نقش آفرینی کنند و بر این مهم تاکید کنند که چنین اقداماتی چه آسیب‌هایی برای اقتصاد استان برجا می‌گذارد. 

وی به ممنوعیت آتش زدن بقایای مزارع گندم و جو اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و صداوسیما باید اطلاع رسانی کنند که هیچ کشاورزی نباید به آتش زدن بقایای برداشت گندم و جو اقدام کنند که این روش به خاک آسیب می‌زند.

جانشین فرماندهی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در این ستاد بیان داشت: سپاه بسیج برای هرچه بهتر برداشت و خرید گندم استان قزوین در کنار کارکنان جهاد کشاورزی است و مورد اهتمام قرار دارد.

 ابوالفضل طاهرخانی اضافه کرد: در حوزه کنترل و رصد جاده‌ای و ممانعت از خروج گندم اقدامات و تمهیدات لازم اتخاذ شده و در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید