Iranian Agriculture News Agency

پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به بخش دام، طیور و آبزیان بوشهر

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۳۸ طرح تولیدی در بخش دام، طیور و آبزیان این استان پرداخت شد.

پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات به بخش دام، طیور و آبزیان بوشهر

به گزارش خبرگزاری ایانا در بوشهر، شاپور رضایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در این مدت ۳۱۷ طرح با ۱۶۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درخواست تسهیلات در بخش دام، طیور و آبزیان از طریق سامانه سیتا به بانک کشاورزی استان بوشهر ارسال شد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها و به منظور حمایت از بهره برداران و تداوم فرایند تولید تسهیلات سرمایه در گردش تامین نهاده‌های دام، طیور و آبزیان با عاملیت بانک کشاورزی در حال ثبت نام از طریق سامانه سیتا است.

وی بیان کرد: تسهیلات یاد شده با توجه به ظرفیت واحد تولیدی با نرخ سود ۱۰، ۱۲ ، ۱۵ و ۱۸ درصد پرداخت می‌شود.

رضایی یادآور شد: تسهیلات به واحدهای دام روستایی و عشایری تا سقف ۲۰۰میلیون تومان در قالب کارت اعتباری و برای سایر واحد ها ( طیور گوشتی و غیر گوشتی، پرورش و تکثیر آبزیان، شتر مرغ، گاو شیری ) با توجه به ظرفیت پروانه بهره‌برداری به نام متقاضی به سامانه بازارگاه واریز می‌شود.

وی ادامه داد: از نیمه دوم سال گذشته نیز برای تامین بخشی از هزینه های مورد نیاز دامداران روستایی و عشایری برای خرید نهاده‌های دامی ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ سود ۱۱ درصد و به ۷۹۳ واحد تولیدی تا سقف ۵۰میلیون تومان در قالب دامدار کارت پرداخت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید