Iranian Agriculture News Agency

افلاطونی خبر داد:

رشد 55 درصدی رتبه قزوین در تسهیلات سرمایه در گردش بخش کشاورزی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: رتبه این استان در حوزه ثبت نام و معرفی تولیدکنندگان دام، طیور و آبزی پروران برای تسهیلات سرمایه در گردش ۵۵ درصد رشد کرده است.

رشد 55 درصدی رتبه قزوین در تسهیلات سرمایه در گردش بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار و قرارگاه امنیت غذایی استان افزود: رتبه استان قزوین تا هفته‌های گذشته ۲۷ کشوری بود که اکنون با این میزان رشد به رتبه ۱۲ رسیده است.

وی در خصوص آمار ثبت نام بهره برداران دام، طیور و آبزی پروران برای تسهیلات سرمایه در گردش اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه جاری تاکنون پنج هزار و ۷۴۵ بهره‌بردار در سامانه ثبت نام کرده‌اند و ۲ هزار و ۶۷۳ متقاضی نیز به بانک‌ کشاورزی معرفی شده‌اند.

افلاطونی بیان داشت: این تسهیلات با بهره کم با هدف خرید نهاده و تدوام تولید و افزایش اشتغال به تولیدکنندگان دام و طیور و آبزی پروران استان اعطا می‌شود که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

این مسؤول در ادامه به خرید گندم و کلزا از سوی ۲۰ مرکز خرید در استان اشاره کرد و گفت: مهم ترین مسئله‌ای که در این رابطه برای جهاد کشاورزی اولویت دارد، پرداخت به موقع پول گندمکاران و کلزاکاران است که برای تسهیل آن تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

افلاطونی در رابطه با هفته جهاد کشاورزی یادآور شد: جهاد کشاورزی که از ابتدا به فرمان متبرک امام راحل (ره) تاسیس شد، با تقدیم شهدا و ایثارگران هم اکنون نیز حافظ مرز و بوم کشور و جبهه اقتصادی است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید