Iranian Agriculture News Agency

نجات گاومیش های گرقتار در آتش در کارون

گاومیش های سوخته شده در مجتمع پرورش گاومیش در شهرستان کارون بصورت رایگان درمان شدند

نجات گاومیش های گرقتار در آتش در کارون

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان،  در پی وقوع وقوع آتش سوزی در یک مجتمع پرورش گاومیش در شهرستان کارون ،اکیپ های بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی استان متشکل از ادارت دامپزشکی شهرستانهای اهواز، کارون و اداره کل دامپزشکی به محل اعزام و نسبت به درمان رایگان دام های موجود در این مجتمع اقدام کرد.

معاون سلامت دامپزشکی استان با بیان اینکه به محض اطلاع از وقوع این آتش سوزی در مجتمع دامداری تمامی اکیپ های مستقر در مرکز استان به محل اعزام گردید گفت: در این مجتمع بالغ بر بیش از 15 راس گاومیش دچار سوختگی شدید شده بود که به محض بازدید کارشناسان دامپزشکی استان از دام ها خدمات رایگان دامپزشکی جهت رفاه حیوان صورت پذیرفت.

رضا اسدی با بیان اینکه در زمان وقوع آتش سوزی درب محل نگهداری دامداری بسته بود عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات از قبیل تهیه سریع سرم شست و شو نسبت به شست و شوی زخم های ایجاد شده اقدام گردید و جهت سوختگی های بجا مانده، پماد های ضد سوختگی بروی پوست دام ها استفاده شد.

وی ادامه داد: در این خصوص نیز با کشتارگاه دام اهواز جهت آمادگی برای کشتار دام هایی که احتمال تلف شدن آنها وجود دارد هماهنگی های لازم انجام پذیرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید