Iranian Agriculture News Agency

حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط با حوزه زمین

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تشکیل نخستین کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری این استان خبر داد و گفت: حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط با حوزه زمین باشد.

حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های مرتبط با حوزه زمین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، غلامرضا خراسانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی و مبارزه با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی  گام نخست در راستای امنیت غذایی و رفع وابستگی به واردات است.

وی با اشاره به برخی مصوبات کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری استان سمنان گفت: در این کارگروه مصوب شد که از توان و ظرفیت فرمانداری‌های شهرستان های استان در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع بهره گرفته شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: بر این اساس مقرر شد تا ظرفیت فرمانداری‌های استان سمنان برای تأمین وسایل نقلیه سنگین از جمله لودر در اجرای احکام قطعی قلع و قمع استفاده شود.

خراسانیان با تأکید بر لزوم تشکیل کارگروه شهرستانی ذیل کارگروه استانی به منظور اجرای احکام قلع‌وقمع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان سمنان تصریح کرد: فرمانداران باید جلسات کارگروه شهرستانی را به منظور برنامه ریزی اجرای احکام در اسرع وقت تشکیل دهند.

به گفته وی، اتخاذ تمهیدات لازم از سوی نیروی انتظامی و مراجع قضایی به منظور تأمین امنیت  و نظم لازم  در محل اجرای احکام قطعی قضایی قلع‌وقمع  از دیگر مصوبات این کارگروه استانی بود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: از دیگر مصوبات این کارگروه می توان به قطع انشعابات بناهای غیرمجاز توسط ادارات زیربنایی از جمله آب ، برق ، گاز و... اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید