Iranian Agriculture News Agency

با تاکید برسه مقوله؛

آغاز رزمایش نظارت بر بازار کالاهای کشاورزی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رزمایش نظارت بر بازار و کالاهای اساسی کشاورزی با تاکید بر سه مقوله کیفیت، کمیت و فراوانی و همچنین رصد قیمت این کالاها از امروز آغاز شد.

آغاز رزمایش نظارت بر بازار کالاهای کشاورزی در فارس

 مجتبی دهقان پور در آئین آغاز طرح مذکور با بیان اینکه این رزمایش با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) در سراسر کشور و با دستور مقام عالی وزارت شروع شده است، تصریح کرد: از حداکثر ظرفیت ها بهره مند هستیم و بازرسین ما سعی خواهند کرد آن سه مقوله را رصد و پایش کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امیدوار هستیم پیگیری این مقولات و حضور بازرسان در عرصه میدانی بتواند کمک کند به آرامش بخشی بازار اظهار کرد: مطمئنا رصد هوشمندانه ما می تواند تخلفات احتمالی را احصا کند البته اکثر کسبه ما این خصیصه اخلاقی را دارند که بتوانند ویژگی های خوب یک کاسب را داشته باشند.

به گفته وی؛ در این رزمایش علاوه بر اینکه رصد در خرده فروشی ها انجام می شود سعی خواهد شد رصد مراکز عمده توزیع مواد و کالاهای مرتبط با حوزه کشاورزی هم انجام شود و مواردی که تخلف می شود را بلافاصله احصا کنیم، پرونده تعزیراتی تشکیل و از طریق مراجع قضایی پیگیری شود.

او با بیان اینکه قطعا حضور بازرسین در حوزه بازار می تواند کمک کند به اینکه ما بازار متعادلی داشته باشیم و بتوانیم مدیریت مطلوبی بر عرضه محصولات داشته باشیم، افزود: ما در سازمان جهاد کشاورزی و تولید کنندگان همگی در تلاش هستیم تا بتوانیم یک تولید کافی و وافی را انجام دهیم و این تولید مطلوب و کافی در دسترس مردم عزیز قرار بگیرد.

دهقان پور با تاکید بر اینکه به عنوان خدمتگزار تولید کنندگان به مردم استان فارس اطمنیان خاطرمی دهیم که در تولید کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی نقصانی ایجاد نخواهد شد، افزود: تلاش می کنیم یک مدیریت مطلوب در تولید کالاهای اساسی و توزیع آن داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه رزمایش در تمام شهرستان ها بر اساس هماهنگی که با فرمانداری ها شده است به اجرا در می آید، ابراز کرد: در سطح شهرستان شیراز 25 دستگاه خودرو برای این مانور اختصاص دادیم. 

به گفته او؛ این 25 اکیپ علاوه بر این است که هر روز 6 اکیپ صبح و 6 اکیپ بعد ازظهر از مناطق  12 گانه شیراز بازدید می کنند و بر واحدهای صنفی که کالاهای کشاورزی در آن عرضه می شود نظارت و بازرسی می شود. 

وی اظهار کرد: از ظرفیت بسیج و اتاق اصناف هم استفاده کردیم حدود 602 بازرس در استان فارس هستند که بازرسی بر واحدهای صنفی انجام می دهند و کمک خوبی برای بازرسین ما در حوزه سازمان جهاد کشاورزی هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید