Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد خبر داد:

حضور چهار هزار بازرس برای تشدید، استمرار نظارت و بازرسی ها در کل زنجیره تامین

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام آغاز مانور سراسری نظارت و بازرسی کالاهای اساسی، از حضور چهار هزار نفر بازرس در کشور در راستای تشدید، استمرار نظارت و بازرسی ها در کل زنجیره تامین خبر داد.

حضور چهار هزار بازرس برای تشدید، استمرار نظارت و بازرسی ها  در کل زنجیره تامین

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در ارتباط زنده خبری با بخش خبری ساعت ۸ صبح شبکه خبر سیما با  اعلام «آغاز مانور سراسری نظارت و بازرسی کالاهای اساسی»، گفت: در این مانور سراسری چهار هزار نفر در کشور کار تشدید، استمرار نظارت و بازرسی ها را در کل زنجیره تامین به عهده دارند.

وی با بیان اینکه از بسیج اصناف و بسیج وزارت جهادکشاورزی نیز در این مانور استفاده شده است، افزود: در بخشی از مردمی سازی یارانه ها کنترل و نظارت بر بازار است و ما اعتقاد داریم که باید از حلقه اول زنجیره به خصوص کارخانه ها  این کار را انجام دهیم که بحث نظارت به خوبی انجام شود. 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نظارت را از امروز آغاز میکنیم و ادامه خواهیم داد، گفت: نظارت بر کالاهای حوزه کشاورزی از جمله لبنیات، حبوبات ،برنج های وارداتی، شکر و روغن انجام میشود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه گزارش های مردمی اعلام شده را نیز از حلقه اول زنجیره تامین مورد بررسی قرار می دهیم، تصریح کرد: سازمان تعزیرات حکومتی هم در این طرح باتوجه به ظوابط جدید و اختیارات در این بخش میتواند با اعمال جریمه ها تسلط بیشتری در بازار داشته باشد و بر قیمت های بازار بررسی انجام دهند. 

وی افزود: نظارت مردمی پایدار کننده نظارت های ما است؛ مردم می توانند در سامانه 124 تخلفات را گزارش کنند و در این خصوص بازرسین نظارت می کنند و تعزیرات هم در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه رسانه بازوی مهمی در حوزه نظارت است، گفت: در این زمینه از رسانه تشکر میکنیم؛  در حال حاضر شرکت ها قیمت ها را در چهار موردی که  قیمت آن اعلام شده طبق تعرفه اعلام شده رعایت می کند و به صورت روزانه بر آن نظارت می شود. 

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: گزارشی در  صدا و سیما در خصوص اقلامی غیر از این اقلام رایج منتشر کرد که بلافاصله کارخانه احضار و مذاکرات و توضیحات لازم رو ارائه داد و برای جبران نیز چند روز کالاهارا با نرخ پایین تر از قیمت مصوب عرضه کرد.

ساداتی نژاد یکی دیگر از تخلفات برخی از کارخانجات لبنی را کاهش تولید چهار قلم اصلی خواند و گفت: قرار شد تحت هیچ شرایطی، تولیدات این چهار قلم اصلی لبنیات کاهش تولید نداشته باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در مورد برنج نیز گفت: ما در سال زراعی گذشته به دلیل خشکسالی کاهش تولید برنج ایرانی داشیم و به دلیل عرضه پایین قیمت در بازار افزایش پیدا کرد، البته بخشی از آن هم سودجویی هایی بود که منجر به افزایش قیمت شد. 

وی با بیان اینکه در فصل برداشت هستیم و قیمت برنج تعدیل خواهد شد:  ما امسال در واردات برنج خارجی هیچ محدودیتی نداریم و تنوع و کیفیت در واردات برنج خارجی افزایش پیدا کرده است. 

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر واردات برنج توسط بخش خصوصی و شرکت بازرگانی دولتی که سبب تعدیل قیمت خواهد شد، افزود: بالغ بر 50 هزار هکتار تولید قراردای برنج توسط شرکت بازرگانی دولتی انجام شده که  موجب شرایط پایدارتر در این زمینه خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید