Iranian Agriculture News Agency

۱.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شد

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون ۱.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام شده است گفت: هیچ مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان بوشهر وجود ندارد.

۱.۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در بوشهر، احمد جهانگیرلو مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وضعیت جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر اظهار داشت: تاکنون جوجه‌ریزی در پرورش مرغ در استان بوشهر روند مطلوب و خوبی است و همانند دوره‌های قبل ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تاکنون 1.9 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی و با جوجه‌ریزی انجام شده تا نیمه نخست مرداد ماه هیچ مشکلی در تأمین گوشت مرغ در استان بوشهر وجود ندارد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: با تدابیر اندیشیده شده در راستای هدفمندسازی یارانه‌ها با تأمین به موقع نهاده‌های مرغداری‌ها روند جوجه‌ریزی ادامه دارد.

جهانگیرلو با بیان اینکه روزانه بین 90 تا 100 تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود گفت: این میزان بیش از نیاز استان بوشهر است که بخشی از آنها با خرید از مرغداری‌ها توسط پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود افزود: قیمت گوشت مرغ 59 هزار و 800 تومان تعیین شده ولی در حال حاضر عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت است و اکنون بین 40 هزار تا 43 هزار تومان برای هر کیلوگرم در نوسان است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تأمین تسهیلات در گردش تولید کنندگان گوشت مرغ را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی تأکید ویژه برای پرداخت تسهیلات به مرغداری‌ها دارند که به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و بانک‌های عامل در حال پرداخت برای حل مشکلات نقدینگی مرغداران هستند.

جهانگیرلو از خرید مازاد بر تولید مرغداری‌ها خبر داد و بیان کرد: در یک هفته گذشته بیش از 500 تن گوشت مرغ مازاد تولید کنندگان توسط پشتیبانی امور دام استان بوشهر خریداری و در سردخانه‌ها ذخیره شده است و تا 5 هزار تن ظرفیت ذخیره وجود دارد.

وی صادرات گوشت مرغ را یکی دیگر از برنامه‌‌ها دانست و افزود: در این راستا تدابیر لازم برای صادرات مرغ مازاد اندیشیده شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر 2 هزار و 400 تا 3 هزار تن در ماه میزان تولید گوشت مرغ در استان بوشهر دانست و بیان کرد: تولید مرغ بر اساس میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر است.

جهانگیرلو  با اشاره به وجود 4 کشتارگاه صنعتی مرغ در استان بوشهر خاطر نشان کرد: 220 واحد مرغداری فعال در استان بوشهر داریم که در حال جوجه‌ریزی و پرورش مرغ گوشتی هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید