Iranian Agriculture News Agency

کاظمینی تصریح کرد:

کمیت، کیفیت و قیمت 3 محور اصلی در بازرسی‌ها

صبح امروز در اولین روز از هفته جهاد کشاورزی مانور بازرسی و نظارت بر محصولات و بازار به‌صورت سراسری در کشور آغاز شد.

کمیت، کیفیت و قیمت 3 محور اصلی در بازرسی‌ها

به گزارش خبرنگار ایانا، سردار محسن کاظمینی قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در این مانور ضمن تبریک آغاز هفته جهاد کشاورزی، گفت: بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی مانور سراسری نظارت و بازرسی بر محصولات و بازار را از امروز آغاز می‌کنند.

به گفته وی، نظارت و بازرسی‌ها از مراکز تولیدی تا کف بازار خواهد بود.

کاظمینی بابیان اینکه کمیت، کیفیت و قیمت 3 محور اصلی در این بازرسی‌ها خواهد بود، یادآور شد: بر اساس قیمت‌های مشخص‌شده در سامانه ۱۲۴ نظارت بر اقلام و کالاها انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه گزارش بازدیدها بر 3 محور عنوان‌شده برای تجزیه‌وتحلیل به ستاد وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد، گفت: بر همین اساس نظارت‌ها باید با کارشناسی‌های عمیق انجام شود و همچنین پیوستگی و نظارت‌ها را نیز دنبال خواهیم کرد.

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، در نظارت‌ها به دنبال بررسی زنجیرها هستیم.

وی افزود: الویتی بر نظارت در محصولات کشاورزی که قیمت آن‌ها در یک ماه اخیر کاهشی و دارای ثبات بوده وجود ندارد و باید به سراغ محصولاتی رفت که قیمت آن‌ها بالاتر از قیمت تعیین‌شده است تا بر این اساس بتوانیم به تنظیم بازار برسیم.

کاظمینی بابیان اینکه حبوبات، لبنیات، روغن و نانوایی‌ها از کالاها و مراکزی هستند که باید مورد نظارت بیشتر قرار بگیرند، یادآور شد: در لبنیات مشخصاً شیر، ماست و پنیر که قیمت آن‌ها در سامانه ۱۲۴ مشخص‌شده باید نظارت و کنترل بیشتری انجام شود.

وی افزود: در بحث روغن نیز قیمت سبد روغن خوراکی مصرف‌کننده مشخص‌شده و نیازمند نظارت و کنترل است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مورد نظارت و بازرسی از نانوایی‌ها نیز، گفت: در بحث آرد و نان باید رصد و پایش انجام شود و کیفیت نان موردبررسی قرار گیرد.

 وی با اشاره به فروش نان به‌صورت کیلویی، تصریح کرد: نان باید به‌صورت کیلویی عرضه شود و این مهم باید رواج پیدا کند تا اثر آن در کیفیت نان مشخص شود.

کاظمینی با اشاره به حضور بسیج در این مانور، تصریح کرد: بسیج در این مانور کمک‌حال بازرسی و نظارت بر بازار است؛ همچنین برخی از نیروهای بازنشسته همکار در وزارت جهاد کشاورزی که درگذشته در بازرسی و نظارت‌ها حضور داشتند در این مانور سراسری حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیج باید ظرفیت‌های خود در سراسر کشور را پای‌کار بیاورد و از آن استفاده کند، افزود: در مجموع از این مانوار سراسری گزارش‌هایی توسط مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی و مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی ارسال‌ خواهد شدکه در نهایت توسط وزیر در ستاد تنظیم بازار عنوان می‌شود.

کاظمینی بابیان اینکه همکاری بازرسی و وزارت صمت با وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است و باید در این زمینه در استان‌ها گشت‌های مشترک ایجاد شود، یادآور شد: درگذشته مانورهای بازرسی و نظارت تنها با حضور وزارت جهاد کشاورزی به‌صورت جداگانه انجام می‌شده است.

وی در پایان گفت: امروز شاهد آن هستیم که همه ظرفیت‌های سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و وزارت جهاد کشاورزی پای‌کار آمده است تا نظارت و بازرسی‌ها در سراسر کشور به نحو مطلوب انجام شود.

حضور بیش از 4هزار بازرس در مانور سراسری نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی

مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی نیز در این جلسه گفت: حسب دستور مقام عالی وزارت و مصوبه ستاد تنظیم بازار بیش از ۲ هزار بازرسی با چهار هزار بازرس در سراسر کشور در این مانور حضور دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید