Iranian Agriculture News Agency

عباسی:

تجهیز حدود ۵۵ درصدی اراضی آبی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه های نوین آبیاری

سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۵۵ درصد اراضی آبی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه های نوین آبیاری مجهز است.

تجهیز حدود ۵۵ درصدی اراضی آبی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه های نوین آبیاری

به گزارش ایانا و به نقل از معاونت آب و خاک، فریبرز عباسی سرپرست معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی درپی سفر هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری و در بازدید ازطرحهای آب و خاک این استان با اعلام این خبر افزود: اولویت اول استان، طرح های تامین آب و احداث ایستگاههای پمپاژ هست و حدود ۲۸ طرح تامین آب در استان چهار محال و بختیاری درحال اجراست که طی دو سال گذشته با اعتبارات ملی و استانی پیشرفت خوبی داشتند و تا پایان سال تعداد قابل توجهی ازاین طرحها به بهره برداری خواهد رسید.

عباسی که بعنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی از طرح های مختلف آب وخاک شهرستانهای بروجن، خانمیرزا و لردگان بازدید نمود، گفت: درسفر اخیر هیئت دولت به استان چهار محال و بختیاری اعتباری معادل ۹۹۰میلیارد تومان برای پروژه های آب و خاکی استان مصوب گردید که ان شااله با تخصیص این اعتبار اجرای پروژه های آب و خاک استان سرعت و پیشرفت قابل ملاحظه ای در آینده خواهد داشت.

عباسی افزود: یکی از ویژگی های قابل توجه در پروژه های آب وخاک استان، تجهیز ۵۵ درصد اراضی آبی استان به سامانه های نوین آییاری می باشد که این اعداد وارقام نشان دهنده پیشرو بودن استان چهارمحال و بختیاری در توسعه سامانه های نوین آبیاری است.

سرپرست معاونت آب و خاک گفت: ویژگی بعدی پروژه های آب وخاک استان که قابل تقدیر نیزهست ، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در اجرای طرح های آب و خاک می باشد و دراین زمینه قدم های خوبی برداشته شده و جزو استان های پیشرو دراین زمینه هم هست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید