Iranian Agriculture News Agency

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور

مخاطرات مربوط به سم پاشی در اطراف زنبورستانها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

قائم مقام صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: از اول مهرماه امسال با پیگیری های وزارت جهاد کشاورزی خطرات مربوط به سم پاشی در اطراف زنبورستانها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

مخاطرات مربوط به سم پاشی در اطراف زنبورستانها تحت پوشش بیمه قرار می گیرد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان غربی، حسن نژاد در جلسه شورای کشاورزی شهرستان مهاباد با اعلام این خبر افزود: همه عوامل خطر موجود و تهدید کننده در زمینه زنبورستانها، تحت پوشش بیمه است، ولی با توجه به آسیب جدی به زنبورداران و پیگیری و درخواست وزارت جهاد کشاورزی تلفات ناشی از سم پاشی های مزارع در اطراف کندوهای زنبور عسل هم شامل بیمه می شود. 

وی با بیان اینکه بروز خشکسالی مشکلات و خسارتهای زیادی برای کشاورزان به دنبال دارد، ادامه داد: در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تمهیدات لازم برای پرداخت حق بیمه اندیشیده شده و بخشی از خسارتهای زارعان را دولت متقبل می شود و بخشی دیگردر قالب طرح جهش تولید در دیم زارها تامین می شود. 

حسن نژاد تاکید کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها،  ضریب نفوذ بیمه بیشتر شده است . 

وی با بیان اینکه بیمه بیش از 260 هزار هکتاراز اراضی زراعی اذربایجان غربی در قالب های یاد شده  انجام می شود ، گفت: از تشکلها و تولید کنندگان و کشاورزان در خواست می شود که با توجه به تغییر اقلیم سعی کنند تا سطوح بیشتری تحت بیمه قرار گیرد تا بتوان جبران خسارت در مواقع اضطراری داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید