Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد گفت:

اراضی شیب دار یکی از ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری و غرب کشور

وزیر جهاد کشاورزی گفت یکی از ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری و غرب کشور بحث اراضی شیب دار است،

اراضی شیب دار یکی از ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری و غرب کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی  در آیین رونمایی از دستاوردهای تحقیقاتی در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری  از مراکز بسیار خوب و فعال بوده و فعالیت هایی خوبی در زمینه بیماری های باغات درختان گردو و میوه های هسته دار انجام داده است که در نهایت دو بیماری مهم در این زمینه را درمان کرده‌اند.

وی افزود: این موسسه تحقیقاتی در بحث گیاهان دارویی رشد خوبی داشته و در کشت بافت در گل محمدی دیم  نیز   فعالیت خوبی را عملیاتی کرده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه یکی از ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری و غرب کشور  بحث اراضی شیب دار است،  تصریح کرد: متاسفانه این دارایی بزرگ ما استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه کشت گل محمدی به میزان سه تن در هکتار عدد بسیار بالایی است، تصریح کرد: دستیابی به این مهم  قابل تقدیر است.

به گفته ساداتی نژاد، در بذر گندم و جو تقریبا فعالیت های خوبی در این موسسه تحقیقاتی شروع شده و ادامه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه ترویج حلقه ای است که باید بیشتر به آن پرداخته شود، تصریح کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید بر روی ارقام و دستاوردهای آن برای کشاورزان بیشتر کار کند تا کشاورزان پس از دریافت این پیام ها  بتوانند از این ارقام استفاده کنند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، گفت: در بحث دانش بنیان این مسئله بر عهده سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی ضمن  خدا قوت به محققین، ابراز امیدواری کرد: سال امیدبخشی در حوزه دانش‌بنیان ها و دستاوردهای باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید