Iranian Agriculture News Agency

ساداتی نژاد گفت:

چهارمحال و بختیاری یک آزمایشگاه طبیعی آبخیزداری در کشور

قطب امنیت غذایی در حوزه دامداری و دامپروری

وزیر جهاد کشاورزی گفت: چهارمحال و بختیاری قطب امنیت غذایی در حوزه دامداری و دامپروری به شمار می رود.

چهارمحال و بختیاری  یک آزمایشگاه طبیعی آبخیزداری در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا،  سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه های شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری در سفر ریاست جمهوری، گفت: استان چهارمحال و بختیاری ظرفیت های بی نظیری در حوزه کشاورزی و دامپروری دارد و یک قطب امنیت غذایی به خصوص در حوزه دامداری و دامپروری به شمار می رود.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری  یک بسته ۲ هزار میلیارد تومانی برای حوزه کشاورزی و دامپروری پیشنهاد شده که امیدواریم  امشب در شورای اداری با دستور رئیس جمهور به تصویب برسد.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد:  تلاش شده تمام مسائل و مشکلات در این شهرستان  از جمله شهرک های دامپروری، شهرک های گلخانه ای، بحث مربوط به دیم ‌و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و مباحث مرتبط با شیلات و آبزیان که ظرفیت بسیار بزرگی از آبزی پروری در این استان است، مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این استان یک آزمایشگاه طبیعی آبخیزداری در کشور به شمار می رود، افزود: برای مسایل مربوط به آبخیزداری نیز در این سفر اعتبار در نظر گرفته شده و انشالله بتواند مسائل و مشکلات منطقه را در حوزه کشاورزی مرتفع کند.

وی با تاکید بر اینکه  در  شهرستان فارسان مطالبات و مسائل و مشکلات مردم  مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: سد غدیر در شهر بابا حیدر حدود 13، 14 سال است که به صورت ناتمام باقی مانده که در این سفر برای تکمیل و خط انتقال  آن حدود 200میلیارد تومان اعتبار دیده شده و امیدواریم در سال جاری مورد بهره برداری و افتتاح قرار گیرد؛ این مهم می‌تواند مشکل آب شرب منطقه را رفع کرده و بخشی از آن در صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد افزود: توسعه بیمارستان فارسان در زمینه تجهیز و توسعه زیرساخت ها از مطالبات مردم این منطقه بوده که موضوع مهم بهداشتی است زیرا منطقه عشایری بوده و جمعیت در حال حرکت دارد که در این سفر برای آن اعتبار  اتمام طرح توسعه دیده شده و امیدواریم به زودی مردم از ظرفیت های این مجموعه استفاده کنند.

وی با اشاره به مشکلات حریم جاده در این منطقه، گفت: این شهرستان عرض زیادی ندارد و اگر حریم های جاری در آن رعایت شود بخشی از بخش های توسعه ای این شهرستان دچار مشکلاتی می شود که در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی مذاکره می‌کنیم تا این مساله مورد بازنگری قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سایر مسایل مطرح شده نیز در جلسه شورای اداری در محضر رئیس جمهور مطرح خواهد شد و پیگیری میکنیم تا مسایل و مشکلات مردم برطرف شود.

وی در پایان گفت: 2 هزار میلیارد تومان  اعتباری که برای بخش کشاورزی و دامداری استان چهارمحال و بختیاری  دیده شده  نسبت به آنچه در سایر استان ها مصوب شده در سطح بالاتری قرار دارد زیرا استان چهارمحال و بختیاری یک استان کشاورزی و دامپروری است.

گفتنی است، بیمارستان ۱۰۳ تختخوابی حضرت علی اکبر شهرستان فارسان، برای ساخت و تکمیل به بیش از ۴۰ میلیارد تومان و برای به‌سازی به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و پیشرفت پروژه تاکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید