Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم در بیضا آغاز شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برداشت محصول استراتژیک گندم از سطح 7500 هکتار از اراضی آبی این شهرستان آغاز شد.

برداشت گندم در بیضا آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با بیان اینکه پیش بینی می شود بالغ بر 22 هزار تن گندم برداشت و به مراکز خرید گندم شهرستان تحویل داده شود، تصریح کرد: برداشت مکانیزه گندم به وسیله 50 کمباین از هجدهم خردادماه آغاز و تا نیمه تیرماه ادامه دارد.

او اظهار کرد: قریب به 6 هزار هکتار از سطوح گندم دیم این شهرستان نیز به دلیل خشکسالی و سرمازدگی از چرخه تولید دانه خارج شده است.

مویدی افزود: به منظور جلوگیری از سودجویی دلالان و واسطه ها از خروج و تردد خودروهای حامل گندم و کاه بدون مجور جهاد کشاورزی جلوگیری خواهد شد، لذا دامداران و بهره برداران قبل از حمل و جابجایی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: کشاورزانی که می‌خواهند گندم خود را تحویل مراکز خرید بدهند حتماً با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا به روزرسانی کنند تا در روند خرید هیچ گونه مشکلی پیش نیاید.

این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش در مزارع ابراز کرد: نابودی موجودات مفید خاک، افزایش مصرف کودهای شیمیایی و کاهش بازدهی زمین، فرسایش خاک در بلند مدت، کاهش رطوبت خاک و افزایش مصرف آب در طول دوره رشد، آلودگی محیط زیست و سفت شدن لایه‌های خاک و کاهش نفوذ پذیری آن از مهمترین عوارض جبران ناپذیر این اقدام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید