Iranian Agriculture News Agency

نگاه ویژه رییسی به بخش کشاورزی در سفر به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری توسعه کشاورزی را از برنامه‌های مهم سفر رییس‌جمهور به استان اعلام کرد و گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در این حوزه پیش بینی شده است و مقرر شده کشاورزی مکانیزه و گلخانه‌ای، آبیاری قطره‌ای و بارانی در استان توسعه یابد

نگاه ویژه رییسی به بخش کشاورزی در سفر به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان گفت: اعتباری که در سفر رییس‌جمهور به استان مصوب می‌شود به اندازه اعتبار عمرانی ۱۵ سال استان است از همین رو باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی در راستای رشد و توسعه استان بهره گرفت.

غلامعلی حیدری طرح‌های نیمه‌تمام با اولویت طرح‌های پیشران را سیاست دولت سیزدهم در استانهای عنوان کرد و گفت: با تکمیل طرح‌های مهم و پیشران تحول خوبی در استان شکل می‌گیرد.

حیدری اشتغال‌زایی را از دیگر اهداف سفرهای استانی رییس‌جمهور عنوان کرد و افزود: درهمین راستا هشت هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای استان پیش‌بینی شده است که با جذب آن ظرف ۲ سال آینده تلاش می‌شود تا نرخ بیکاری این استان در گام نخست به میانگین کشوری برسد و سپس تک‌رقمی شود.

وی به طرح‌های مهم و زیرساختی این استان در سفر رییس‌جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های ارتباطی از مهمترین این طرح‌هاست که شامل چهارخطه بروجن به لردگان به ایذه، چهارخطه شهرکرد به شلمزار به ناغان به کارون ۴، ۲ بانده کردن محور شهرکرد به فارسان به کوهرنگ، شهرکرد به بن به داران، راه‌اهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد و افزایش پروازهای فرودگاه شهرکرد است.

نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌های جاده‌ای توسعه یابد استان از بن‌بست خارج شده و با زمینه سازی حضور گردشگران به استان زمینه افزایش درآمد و رشد و توسعه استان فراهم می‌شود.

حیدری توسعه کشاورزی را از دیگر برنامه‌های مهم سفر رییس‌جمهور به استان اعلام کرد و گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در این حوزه پیش بینی شده است و مقرر شده کشاورزی مکانیزه و گلخانه‌ای، آبیاری قطره‌ای و بارانی در استان توسعه یابد.

وی تامین آب پایدار را از دیگر برنامه‌های استان دانست و افزود: آب پایدار در بخش شرب، کشاورزی و صنعت مورد پیگیری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید