Iranian Agriculture News Agency

هشدار وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با توجه به افزایش دما در روزهای آتی از احتمال وقوع آتش‌سوزی جنگلها و مراتع این استان خبر داد.

هشدار وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، سرهنگ علیرضا ابوطالبی اظهار کرد: با توجه به وضعیت افزایش دما و وزش بادهای گرم در روزهای آتی احتمال وقوع حریق در جنگل‌ها و مراتع افزایش می یابد لذا لازم است تمامی اقدامات پیشگیرانه به جد مورد لحاظ واقع شود.

وی افزود: تمامی نیروهای منابع طبیعی و امکانات مرتبط با اطفای حریق در آماده‌باش کامل می باشند و از اکنون تا پایان فصل گرما هوا و کاهش درجه حرارت، به‌صورت آماده‌باش خواهند بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: مهم‌ترین توصیه ما به شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و مخصوصاً آتش زدن درختان خشک و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند.

سرهنگ ابوطالبی از هم استانی‌های گرامی تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه حریق مراتب را از طریق سامانه 1504 و 139 به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام نموده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید