Iranian Agriculture News Agency

دانشگاه ها حامی شرکت های دانش بنیان باشند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون تاسیس و حمایت از شرکت های دانش بنیان را مصوب کردیم،گفت: بر اساس این قانون دانشگاه ها می توانند از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند.

دانشگاه ها حامی شرکت های دانش بنیان باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، جعفر قادری در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی تصریح کرد: حمایت های دانشگاه می تواند به این صورت باشد که فرمول ها و دانش فنی تولید شده را به راحتی واگذار و این فرصت را فراهم کنند که مجموعه های علمی و تخصصی با کمک دانشگاه ها بتوانند در توسعه فناوری ها کمک کنند.

به گفته وی؛ قانون جهش تولید دانش بنیان یکی از کارهای زیربنایی و اساسی مجلس شورای اسلامی بود که کمتر از یک ماه گذشته ابلاغ شد؛ کمیسیون اصلی آن آموزش و کمیسیون فرعی جهش تولید بود که ما کمک کردیم که این طرح کامل شود.

این نماینده مجلس افزود: با بیان اینکه در قانون مذکور بحث واگذاری زمین و تسهیلات، ورودشان به بازار سرمایه، وثایق یا بحث خرید محصولات به صورت ترک تشریفات مناقصه در نظر گرفته شده است.  

قادری با بیان اینکه طرح تامین مالی تولید و زیرساخت ها در کمیسیون جهش تولید در حال بررسی است، ابراز کرد: در هفته آینده اعضای کمیسیون جهش تولید در سفر به شیراز با حضور فعالان اقتصادی و متولیان خصوصا شرکت های دانش بنیان مسائل و موضوعات قانونی طرح  را بررسی خواهند کرد. 

او؛ به تلاش در زمینه اصلاح اساسنامه صندوق توسعه ملی گریزی زد و اظهار کرد: در کمیسیون برنامه و  بودجه  و کمیسیون اقتصادی این طرح ها دنبال و تلاش می شود گیرها و موانعی که در تامین مالی شرکت های دانش بنیان و واحدهای کوچک مقیاس و متوسط مقیاس وجود دارد، برطرف کنیم.

به گفته این استاد دانشگاه؛ در قوانین اصلاح ساختار نظام بانکی و یا ساختار نظام بازار سرمایه تلاش مجلس شورای اسلامی در  حمایت از شرکت های دانش بنیان است. 

به بیان این نماینده مجلس اعتقاد بر این است که شرکت های دانش بنیان، می توانند فاصله و شکاف تکنولوژی بین ما و کشورهای پیشرفته را برطرف کنند. 

قادری با اشاره به اینکه امسال جزو معدود سال هایی است که فقط یک بخش از رشد اقتصادی بنا هست از محل افزایش بهره وری تامین شود، افزود: در حقیقت مجموعه ای که می تواند در افزایش بهره وری کمک کنند شرکت های دانش بنیان است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک طرح تحت عنوان طرح جهش تولید کشاورزی و رفع موانع بخش کشاورزی در مجلس مصوب شده است، ابراز کرد: این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده است، امیدواریم اشکالات برطرف شود و بتواند به عنوان یک قانون ابلاغ شود. 

به گفته او؛ در این طرح موارد مختلفی از جمله حمایتی که باید از شرکت های دانش بنیان بشود و ساختار بخش کشاورزی دیده شده است. 

در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی علاوه بر جعفر قادری، ابراهیم عزیزی و روح الله نجابت از دیگر نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و امین رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید