Iranian Agriculture News Agency

کاشت گونه های جدید گیاهان دارویی در سروستان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از کاشت 6 گونه جدید گیاهان دارویی در سطح ده هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

کاشت گونه های جدید گیاهان دارویی در سروستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد صادق فانی گفت: گونه های جدید گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان سروستان شامل نعنا ایتالیایی، اسطوخودوس، آویشن باغی، آویشن شیرازی، مرزنجوش و چای ترش می شود.

به گفته وی؛ این طرح با مشارکت بخش خصوصی به عنوان زنجیره تولید انجام شده و گیاهان دارویی تولید شده توسط شرکت فرآوری و اسانس گیری شده و در قالب عرقیات و داروی گیاهی روانه بازار مصرف داخل و خارج کشور خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت گیاهان دارویی در شهرستان سروستان به 730 هکتار رسیده است، تصریح کرد: عمده این سطوح به کشت 546 هکتاری دیم زیر سبز و 125 هکتاری زعفران اختصاص دارد.

فانی با اشاره به اینکه گل محمدی و گلنار فارسی از دیگر گیاهان دارویی شهرستان سروستان است، اظهار کرد: در مناطقی مانند تزنگ و کوهنجان این شهرستان که دسترسی به منابع آب شیرین وجود دارد کشت آبی گیاهان دارویی انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه گیاهان دارویی مقاوم به خشکی و کم آب بر هستند، ابراز کرد: کشت این گیاهان به صورت نشایی و با استفاده از سیستم تیپ آبیاری می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید