Iranian Agriculture News Agency

هشدار جدی دادستان سمنان درباره هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی ملی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان درباره هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی ملی هشدار داد.

هشدار جدی دادستان سمنان درباره هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد شریف ابراهیمی ضمن بازدید از مناطق ییلاقی اظهار کرد: این بازدید میدانی در راستای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت‌المال و در راستای گزارش‌های واصله مبنی بر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در این منطقه صورت پذیرفته است

وی گفت: دادستانی با هرگونه ساخت‌وساز غیرمجاز با تصرفات غیرقانونی نسبت به منابع ملی و هر گونه جرمی در این حوزه به شدت برخورد می‌کند و اقدامات بسیار خوبی در این راستا در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان و حوزه قضایی مهدی‌شهر صورت پذیرفته است.

وی گفت: کسانی که سودای اقدامات مجرمانه در خصوص منابع ملی و ثروت‌های خدادادی این منطقه را دارند بدانند که عاقبت این اقدامات جز پشیمانی و برخورد سخت قانونی نتیجه دیگری به همراه نخواهد داشت.

وی از شوراها، دهیاران و حتی مردم روستاهای مورد بازدید درخواست کرد هر گونه تخلف یا جرم در حال ارتکاب در منطقه را به قید فوریت به عوامل انتظامی یا منابع طبیعی اعلام نموده تا از ادامه فعالیت این افراد جلوگیری شود.

دادستان استان سمنان از افرادی که به‌منظور گردشگری در این منطقه بکر و زیبا حضور می‌یابند تقاضا کرد تا در حفظ منابع طبیعی موجود اهتمام ویژه‌ای داشته و از هرگونه اقدامی که منجر به تخریب یا تحریق منابع می‌شود جدا اجتناب کنند در غیر این صورت برخورد قانونی و جدی می‌شود.

ابراهیمی از کشاورزان و مالکین مستثنیات منطقه تقاضا کرد برای احیای مزارع و رونق کشاورزی در این منطقه نسبت به کشاورزی در زمین‌های خود اقدام کنند.

وی گفت: در آینده نزدیک حداکثر در سال کشاورزی آتی از منطقه بازدید می‌کنم تا وضعیت زمین‌های زراعی موجود که هیچ کشت و کاری در آن انجام نشده باشد را بررسی کنم و با هر گونه سوءاستفاده و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی بر اساس مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

در ادامه علی‌اکبر نهضتی رئیس دادگستری شهرستان مهدی‌شهر نیز درباره اقدامات انجام شده در زمینه حفظ منابع طبیعی گفت: اقدامات بسیار ارزنده در دادگستری شهرستان مهدی‌شهر صورت پذیرفته است.

وی افزود: رصد مناطق خوش آب‌وهوا دارای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری منطقه به‌ویژه مناطق ییلاقی در دستور کار دادگستری این شهرستان قرار دارد به همین منظور جلسات مشترکی با ادارات مربوط به‌ویژه مسئولان منابع طبیعی شهرستان مهدی‌شهر برگزار و دستورات لازم نیز در راستای حفظ منابع ملی و برخورد قاطع با متخلفان و مجرمان صادر شده است.

رئیس دادگستری شهرستان مهدی‌شهر خطاب به ریاست منابع طبیعی شهرستان گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌ها از این مناطق خوش آب‌وهوا شهرستان تشدید شود و در همان مراحل اولیه شروع به تعدی و تجاوز به افراد سودجو مبنی بر تصرف غیرقانونی با اقدامات مجرمانه دیگر در منابع ملی داده نشود.

حیدر واحد مطلق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نیز گفت: منابع ملی جزء ثروت‌های نامحدود انسان‌ها و از نعمت‌های خوب و طبیعی خداوند است و این اداره در راستای حفظ این منابع تمام تلاش و امکانات خود را به کار خواهد گرفت تا از هرگونه اقدامات مجرمانه در این حوزه جلوگیری کند در همین راستا دستورات لازم با توجه به ارشادات مقام‌های قضایی به عوامل تحت امر به‌ویژه یگان حفاظت اداره صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید