Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک فرمانده بسیج سازندگی استان البرز و سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مطرح شد:

بهره گیری از ظرفیت های بسیج سازندگی برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی

فرمانده بسیج سازندگی استان البرز از اعلام آمادگی این دستگاه برای همکاری در پیشبرد طرح ها و پروژه های بخش کشاورزی استان خبر داد.

بهره گیری از ظرفیت های بسیج سازندگی برای تقویت و توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، سرهنگ پاسدار مهران طیران فرمانده بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان و جمعی از مسئولین قرارگاه محرومیت زدایی، زیرساخت و اقتصاد مقاومتی در نشستی مشترک با سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دیدار و پیرامون برنامه ها و ظرفیت های بسیج سازندگی و تقویت ارتباط دو مجموعه گفتگو کرد.

عبدالرضا روشن نژاد، سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان البرز، ضمن قدردانی از تعامل بسیج سازندگی با جهاد کشاورزی استان برای همکاری و یاری رساندن به دولت در سرعت بخشی به حل مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی، ابراز امیدواری کرد: با تقویت ارتباط، هم افزایی و همکاری بیش از بیش بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید و امنیت غذایی، گامی مثبت و اثربخش در توسعه بخش کشاورزی استان برداریم.

فرمانده بسیج سازندگی استان البرز به برنامه های بسیج برای اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در حوزه های آب، مسکن، راه روستایی، اشتغال، اشاره و تصریح کرد: پروژه های حوزه آبرسانی در دو بخش آبرسانی روستایی برای تأمین آب شرب روستایی و طرح آبخیز تا جالیز که در حوزه آبرسانی کشاورزی و توسعه شبکه های انتقال آب کشاورزی انجام می شود که در حوزه آب شرب روستایی، 13پروژه با آبفا در حال حاضر در دست اجرا داریم و امید می رود در حوزه کشاورزی نیز همکاری های خوبی در بستر قرارگاه محرومیت زدایی و زیرساخت از جانب جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی استان صورت گیرد.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی استان با اشاره به پروژه های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: در حال حاضر 430 صندوق قرض الحسنه اشتغال محور برای استان ایجاد شده است و می‌توانیم از این ظرفیت نیز در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

سرهنگ طیران در خصوص جذب تسهیلات قرض الحسنه تبصره 16 در حوزه اشتغال پایدار، ابراز امیدواری کرد همکاری خوبی بین دو مجوعه جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی استان صورت گیرد تا تولیدکنندگان حقیقی و حقوقی از جمله تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی از مزایای این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی یکی از اولویت های مهم بسیج سازندگی، بخش کشاورزی دانست و حمایت از طرح های ایجادی، توسعه‌ای و تأمین تسهیلات سرمایه در گردش را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی استان کرد و اظهار کرد: این تسهیلات در قالب تسهیلات اشتغال پایدار با هدف اشتغالزایی در دستور کار بسیج سازندگی استان قرار دارد.

فرمانده بسیج سازندگی استان البرز به ظرفیت های بسیج سازندگی در حوزه آموزش و ترویج اشاره کرد و تصریح کرد: هزار پایگاه بسیج در استان وجود دارد که از ظرفیت این شبکه مویرگی قوی در پایگاه های بسیج به راحتی می توانیم برای پوشش مباحث آموزشی و ترویجی استفاده کنیم.

سرهنگ طیران با بیان اینکه صدور مجوزهای مشاغل خانگی یکی دیگر از امکاناتی است که در حوزه کار جهاد کشاورزی است و در حال حاضر این حوزه مغفول مانده است، بر استفاده هرچه بیشتر از توانمندی های علمی، قانونی و اختیارات جهاد کشاورزی برای توسعه مشاغل خانگی تأکید و بیان کرد: موضوع فراخوان و مباحث سازماندهی با بسیج سازندگی و معرفی مربی که به لحاظ کارکرد مورد توافق طرفین باشد برای آموزش بهره گرفته شود که متقاضیان پس از صدور مجوز و اخذ تسهیلات می توانند شروع به کار کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید