Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت گیاهان دارویی و معطر در دامغان پیگیری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در راستای وظایف مربوطه از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت گیاهان دارویی و معطر است که در شهرستان دامغان این مهم در دستور کار است.

توسعه کشت گیاهان دارویی و معطر در دامغان پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، علی‌اصغر امامیون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دامغان دارای ۱۵۳ هکتار باغات گل «گلستان محمدی» است.

وی گفت: ۹۰ درصد از سطح زیر کشت گل محمدی در منطقه رودبار شامل (کلاته و دیباج) بوده که در اراضی شیب‌دار کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب در زمان گلدهی پیش‌بینی می‌شود ۱۵۷/۵ تن گل برداشت شود.

امامیون افزود: محصولات این گیاه شامل گلاب، غنچه خشک و گلبرگ است که محصول تولیدی شهرستان در قالب کارگاه‌های نیمه‌صنعتی و واحدهای خانگی فرآوری و تبدیل به گلاب می‌شود که عمدتاً در بازار شهرستان و استان‌های هم‌جوار به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به حمایت‌های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از بهره‌برداران در زمینه کشت گیاهان داروئی خاطرنشان کرد: از اقدامات انجام شده این مدیریت اعطای تسهیلات با نرخ سود بانکی کم به بهره‌برداران کشت گیاهان دارویی، پرداخت یارانه نهال و مساعدت در اجرای سیستم آبیاری تحت‌فشار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی آب‌وخاک علاوه بر اینکه حوادث غیرمترقبه همچون سرمای دیررس به دلیل دیر گلی محصول به این گیاه خسارت وارد نمی‌کند کیفیت محصول تولیدی نیز از لحاظ اسانس یا عطر عالی است.

امامیون افزود: برداشت گل محمدی از منطقه امیرآباد از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه شروع و تا نیمه اول خردادماه در مناطق دیباج و کلاته ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید