Iranian Agriculture News Agency

مؤیدی در گفتگو با ایانا:

ترویج موتور پیشران کشاورزی کشور است

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی،ترویج را موتور پیشران کشاورزی کشور می‌داند.

ترویج موتور پیشران کشاورزی کشور است

علی اکبر مویدی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی به نقش کلیدی ترویج در بهره‌وری، گفت: امنیت غذایی و برخورداری از دانش روز در کشورها نشان از اقتدار ملی آنها است.

وی ادامه داد:  کشاورزی ایران در وضعیت خوبی قرار دارد و برای دستیابی به کشاورزی دانش بنیان و تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارزش و اهمیت بخش کشاورزی در این مهم، به دستور وزیر جهاد کشاورزی کاروان‌های ترویجی ارتفای بهره‌وری کشاورزی متشکل از متخخصان، محققان، مروجان و کشاورزان مجرب و خرد  آغاز به کار کرده است.

به گفته مویدی، یکی از اهداف مهم اجرای کاروان‌های ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی، ارتباط نزدیک و موثر با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشکده‌های کشاورزی، معاونت‌ها و سازمان‌های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی  است.

وی ادامه داد: همچنین ارتباط نزدیک‌تر محققان و متخصصان با کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در این طرح برنامه ریزی شده است.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد:  این کاروان  در اولین تجربه  در استان کرمانشاه حضور یافت و در حال حاضر در دومین سفر، کاروان در استان اردبیل حاضر شده است.

وی ادامه داد: این کاروان به مدت یک هفته با ۳۹ برنامه در ۱۰ شهرستان در ۷  گروه فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

 مویدی افزود: این استان به دلیل ظرفیت های کشاورزی به عنوان دومین پایلوت این برنامه ملی انتخاب شد.

وی تصریح کرد: استان اردبیل با اینکه یک درصد از اراضی کشاورزی کل کشور را دارد اما ۴ درصد محصولات کشاورزی به دستان توانمند بیش از ۱۲۰ هزار کشاورز این استان تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید