Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار در استان قزوین؛

مزرعه الگویی کشت مخلوط غله تریتیکاله و نخود علوفه‌ای در آبیک برداشت شد

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از برداشت مزرعه الگویی کشت مخلوط تریتیکاله و نخود علوفه‌ای در سطح ۵ هکتار از مزارع شهرستان آبیک برای اولین بار در استان خبر داد.

مزرعه الگویی کشت مخلوط غله تریتیکاله و نخود علوفه‌ای در آبیک برداشت شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حسن جلیلوند افزود: این مزرعه در راستای اجرای برنامه الگویی کشت و توسعه محصولات علوفه ای کم آب بر جهت افزایش ضریب خوداتکایی تولید علوفه اجرا شده است.

وی بیان داشت: در این روش تنها با استفاده از میزان تقریبی سه هزار متر مکعب آب مصرفی در هر هکتار ۵۵ تن علوفه تر با ۳۶ درصد ماده خشک در هرهکتار تولید شد.

این مسؤل در خصوص اهمیت کشت مخلوط تریتیکاله و نخود علوفه ای بیان داشت: افزایش ضریب خوداتکایی علوفه، مصرف آب کمتر ، امکان اجرای کشاورزی حفاظتی از جمله کشاورزی بدون شخم در کشت‌های بعدی بر روی بقایای این محصول،از دیگر فواید استفاده از این روش است.

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: این برنامه الگوی کشت علاوه بر افزایش میزان بهره‌‌وری تولید در مزرعه و درآمد کشاورزان می تواند، منجربه حفظ بقایای گیاهی در سطح خاک و افزایش میزان ماده آلی و حاصلخیزی خاک مزارع استان شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید