Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

سه هزار هکتار از باغ‌های سنتی زیتون در قزوین جوان سازی می‌شوند

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای طرح جوان سازی سه هزار هکتار از باغ‌های سنتی زیتون در استان خبر داد.

سه هزار هکتار از باغ‌های سنتی زیتون در قزوین جوان سازی می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، محمد پیله فروش با اعلام این خبر افزود: در همین راستا تاکنون ۴۰۰ هکتار از باغ‌های قدیمی زیتون در استان قزوین جوان سازی شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۲۰۰ هکتار از درختان غیراقتصادی ، کهنسال و کم بهره در باغ‌های سنتی زیتون طارم سفلی جوان سازی شوند.

پیله فروش بیان داشت: دلیل اجرای این طرح وجود سه هزار هکتار باغ‌های قدیمی زیتون در منطقه طارم سفلی است که در این سال‌های گذشته اقتصادی نبوده و وجود معضل درختان قدیمی در ارتفاع بسیار زیاد سبب شده تا عملیات برداشت، مبارزه و کنترل آفات و بیماری‌ها خصوصا آفت مگس و انجام عملیات مکانیزه را با مشکل مواجه سازد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: لزوم و ضرورت اصلاح و بهسازی این باغ‌ها باعث شد که طی چند روز گذشته اجرای عملیات بازجوانسازی درختان قدیمی توسط پیمانکاران مجرب و بعضا خود باغدار با کمک‌های فنی و اعتباری طرح زیتون و مشارکت باغداران همه ساله حدود ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار اجرایی شود.

پیله فروش خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح در سال‌های آینده شاهد خواهیم بود که باغ‌های جوان با ارتفاع مناسب، عملکرد و تولید بالا و افزایش کیفی میوه زیتون پدید آمده و در نهایت به افزایش درآمد باغداران منجر می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید