Iranian Agriculture News Agency

تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به وسایل جدید اطفاء حریق

معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با برنامه‌ریزی و تمهیدات انجام شده در سال جاری تجهیزات جدید اطفاء حریق به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای حفاظت و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی اضافه شد.

تجهیز یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به وسایل جدید اطفاء حریق

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: امسال ۳ دستگاه موتورسیکلت مناسب برای گشت و مراقبت و برخی از اقلام انفرادی و گروهی مربوط به اطفا حریق ارسالی از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به، تجهیزات حفاظتی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزوده شد.

وی ادامه داد: استفاده از این موتورسیکلت‌های و تجهیزات انفرادی و گروهی تحویلی می‌تواند در هنگام عزیمت به مناطق جهت عملیات مقابله با آتش‌سوزی، تخریب، تصرف ‍و صعب‌العبور بودن عرصه‌های منابع طبیعی سرعت عمل مأموران یگان حفاظت را در انجام مأموریت‌ها و مهار آتش‌سوزی افزایش دهد.

این مقام مسئول گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره کل و شهرستان‌های تابعه مجهز به چندین دستگاه پاورت جت، دستگاه دمنده، فلکس بک، آتش کوب و ... برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان سمنان شده است؛ و در مناطق بحرانی و نیمِه بحرانی تفاهم‌نامه‌های حفاظتی و اطفای حریق با دهیاری‌های و شورای اسلامی روستاهای هدف امضاء شده و این روستاها نیز به وسایل اولیه اطفای حریق مجهز شده‌اند. همچنین با همکاری و هماهنگی با شورای اسلامی روستاهای واقع در مناطق بحرانی حریق تعداد 12 پایگاه مردمی اطفای حریق احداث و تجهیز شده است.

عبدوس از شهروندان، دامداران، گردشگران و کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از حوادث مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی، اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه را به‌منظور جلوگیری از آتش‌سوزی رعایت کنند.

وی افزود: این اداره کل نیز اقدامات پیشگیرانه‌ای ازجمله تشدید گشت زنی و مراقبت‌ها، آمادگی کامل یگان حفاظت برای مقابله هر نوع آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی در جنگل‌ها و مراتع و همراه با تجهیز یگان حفاظت به امکانات و وسایل اطفای حریق انجام داده است.

معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال جاری که مزین به «تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» هست اجرای راهبردهایی نظیر کنترل هوشمند عرصه‌های منابع طبیعی و به‌کارگیری تجهیزات نوین مهار حریق در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

عبدوس خاطر نشان کرد: تلفن‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری به‌طور شبانه‌روز در خدمت مردم عزیز استان است که می‌توانند هر گونه گزارش مربوط به عرصه‌های منابع طبیعی ملی را به این سامانه اعلام و ما را در حفاظت از عرصه‌های ملی یاری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید