Iranian Agriculture News Agency

فرماندار میاندوآب:

شهرک صنایع پایین دستی کشاورزی در میاندوآب ایجاد می‌شود

فرماندار میاندوآب گفت: شهرک صنعتی صنایع پایین دستی کشاورزی در اراضی روستای للکلو این شهرستان به مساحت ۴۰ هکتار ایجاد می‌شود.

شهرک صنایع پایین دستی کشاورزی در میاندوآب ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی پیام در جلسه شورای هماهنگی بخش کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: این زمین پیش از این برای احداث کارخانه قند واگذار شده بود ولی تاکنون اقدامی در آن انجام‌ نگرفته است.

وی با بیان اینکه واگذاری این زمین طی یک هفته توسط جهاد کشاورزی تعیین تکلیف می‌شود، افزود: با احداث این شهرک مشکل فعالیت واحدهای تولیدی مرتبط با محصولات کشاورزی که تاکنون با دیگر واحدهای تولیدی در تداخل بود و از نظر زیست محیطی و بهداشتی فعالیت آنها محدودیت داشت، برطرف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مصوبات سفر مقام عالی استان به این شهرستان اضافه کرد: توسعه شهرک صنعتی میاندوآب به مساحت ۴۰ هکتار یکی از مصوبات در این سفر بود که واگذاری ۲۷ هکتار آن اجرایی شده و در جوار شهرک صنعتی شهید باکری برای واگذاری به سرمایه‌گذاران به شهرک صنعتی واگذار شده است.

فرماندار ویژه میاندوآب اظهار کرد: شهرک صنعتی صنایع پایین دستی کشاورزی جدا از شهرک صنعتی این شهرستان است و به عنوان شهرک شماره ۲ شناخته خواهد شد.

پیام در ادامه با تاکید بر شناسایی تمام زمین های ملی این شهرستان گفت: همچنین زمین‌هایی که در گذشته برای اجرای طرح واگذار شده ولی تاکنون اقدامی انجام نداده اند شناسایی و خلع ید شوند.

وی افزود: این در حالیست که طبق قانون باید این زمین‌ها حداکثر ظرف یک سال پس از واگذاری مورد استفاده قرار گیرند و در غیر اینصورت باید امتیاز واگذاری آنها سلب شده و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار شود.

وی با بیان اینکه در پی نبود زمین نمی توانیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم، گفت: باید در عرض یک هفته زمین‌های واگذار شده برای اجرای طرح در گذشته تعیین تکلیف شوند.

وی همچنین افزود: ایجاد شعبه دوم اعتباری بانک کشاورزی در میاندوآب با توجه به حجم بالای پرونده های دریافتی در پی فعالیت ۲۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی ضروری است.

 میاندوآب مقام دوم استانی آذربایجان‌غربی در تولید محصولات کشاورزی را دارد 

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب هم در این جلسه با اشاره به پتانسیل ها و فعالیت های شاخص بخش کشاورزی گفت: میاندوآب یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری استان است که سالانه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، به عبارتی بالغ بر یک ششم تولیدات کشاورزی استان در این شهرستان تولید می شود و میاندوآب مقام دوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داده است.  

علی دیانتی افزود: میاندوآب در تولید نهال، گوشت قرمز، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای رتبه نخست استانی و برند ملی و منطقه ای است و در تولید محصولات زراعی و دامی رتبه دوم و در تولید محصولات باغی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در راستای جلوگیری از خام فروشی و بازگشت ارزش افزوده به بخش کشاورزی، اضافه کرد: این شهرستان همچنین دارای ۲۲ واحد سردخانه با ظرفیت ۹۰ هزار تن، پنج واحد کارخانه تولید رب و پوره انواع میوه به ظرفیت ۱۵ هزار تن، یک کشتارگاه صنعتی طیور با ظرفیت سالانه ۲۲  هزار و ۵۰۰ قطعه، ۲ واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید به ظرفیت ۲ هزار و ۲۵۰ تن در سال، ۲ کارخانه تولید خوراک دام و طیور به ظرفیت ۳۰ هزار تن است.

دیانتی ادامه داد: همچنین در میاندوآب یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار، ۱۱ واحد تولید فرآورده های لبنی، یک کارخانه تولید عرقیات گیاهی مدرن با ظرفیت هزار تُن، ۲ واحد سورتینگ و بسته بندی میوه به ظرفیت چهار هزار تُن، پنج واحد تولید کشمش و میوه خشک کنی به ظرفیت چهار هزار تن فعالیت دارد.

وی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت بالا در زراعت چوب در شهرستان، خواستار جذب سرمایه گذار جهت ایجاد و راه اندازی کارخانه فرآورده های چوبی و نئوپان در میاندوآب شد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به وجود سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی کارخانه تولید کنسانتره و پوره میوه در این شهرستان گفت: نیاز است مسوولان بانک کشاورزی استان در خصوص عدم تخصیص اعتبار به طرح احداث کارخانه تولید کنسانتره و پوره میوه به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی در کارگروه رفع موانع تولید، اهتمام داشته باشند.  

دیانتی همچنین با اشاره به اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور موضوع رفع تد…

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید