Iranian Agriculture News Agency

بکارگیری ۱۱ کارشناس فنی بر کمباین‌های برداشت محصولات پاییزه

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همزمان با فصل برداشت ۱۱ کارشناس فنی در قالب کمیته فنی بر فعالیت کمباین‌های برداشت محصولات پاییزه نظارت دارند.

بکارگیری ۱۱ کارشناس فنی بر کمباین‌های برداشت محصولات پاییزه

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، موسی بابایی کیا رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  با اعلام این خبر افزود: با آغاز برداشت محصولات پاییزه شامل گندم، جو و دانه روغنی کلزا، نظارت بر فعالیت کمباین‌‎ها به منظور کاهش ضایعات در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت‌ها و توان تخصصی کارشناسان نظام مهندسی استان قزوین در واحدهای ستادی و شهرستان‌های تابعه از نیروهای متخصص و آموزش دیده که سابقه چند ساله در زمینه نظارت بر امر برداشت و معاینه فنی کمباین دارند استفاده شده است.

بابایی کیا بیان داشت: هر ساله ۵۵۰ دستگاه کمباین در زمینه برداشت محصولات پاییزه در استان قزوین فعالیت می کنند که از این میان ۱۵۳ دستگاه بومی و مابقی به صورت غیربومی از سایر استان‌‎ها به کار گرفته می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد : تیم‌های نظارتی ستاد و شهرستانی و همچنین ناظران برداشت موظف به معاینه فنی کمباین قبل از شروع و در حین برداشت بوده و باید این نظارت را به شکل مستمر تا پایان برداشت ادامه دهند.

رییس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: برداشت محصولات پاییزه در سال جاری تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

گفتنی است، استان قزوین در زمینه کاهش ضایعات برداشت برای دومین سال پیاپی در سال ۱۴۰۰ حایز رتبه دوم کشوری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید