Iranian Agriculture News Agency

قیمت مرغ در اصفهان شکسته شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از کاهش قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ گرم در این استان به ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده خبرداد.

قیمت مرغ در اصفهان شکسته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست اظهار داشت: نرخ مصوب هرکیلوگرم مرغ گرم اگر چه ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان در کشور تعیین شده اما با توجه به اینکه با فراوانی عرضه روبه رو شدیم قیمت مرغ در استان اصفهان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده شب گذشته هزار تومان ارزان شد، افزود: نرخ هر کیلوگرم مرغ گرم نیز ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تعیین شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی مرغ مازاد در بازار، ابراز داشت: گوشت مرغ به اندازه کافی و البته مازاد بر نیاز، موجود است و تاکنون پشتیبانی امور دام بیش از یک هزار تن مرغ مازاد بر نیاز را خریداری کرده است.

ارسال مرغ از اصفهان برای تمام نقاط کشور

ایراندوست ادامه داد: به همه استان‌ها برای صادرات مرغ گرم و منجمد اعلام آمادگی کردیم و حتی مرغ زنده نیز ارسال کردیم؛ همچنین برای صادرات مرغ به خارج از کشور از جمله کشورهای همسایه عراق و افعانستان و حاشیه خلیج فارس … نیز در حال برنامه ریزی هستیم که بخشی از مرغ مازاد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام صادر شود.

وی با اشاره به تولید روزانه بیش از هزار تن مرغ زنده در استان اصفهان، تولید استان در دوماهه نخست سال جاری را فوق العاده توصیف کرد و گفت: با توجه به حجم جوجه‌ریزی تلاش می‌کنیم در خرداد ماه نیز همه جوجه‌هایی را که وارد سالن می‌شود، حفظ کنیم و با تأمین نهاده و نقدینگی برای مرغداران و حمایت از آنان به این قشر برای تولید امنیت خاطر دهیم که بابت جوجه ریزی و تغییر ارز ترجیحی به نیمایی نگرانی نداشته باشند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در جلساتی که با تولید کنندگان داشتیم به آنان نسبت به حمایت دولت اطمینان خاطر داده شد که با شدت و قوت قبل جوجه ریزی را ادامه دهند و جلساتی نیز در قرار گاه عدالت داشتیم و در آنجا مقرر شد مسئولان استان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان را نیز حل و فصل کنند.

جهاد کشاورزی نقدینگی دامداران و مرغداران را تأمین می‌کند

ایراندوست با بیان اینکه جهاد کشاورزی نقدینگی دامداران و مرغداران را تأمین می‌کند، افزود: تولیدات مازاد نیز خریداری و محصولاتی که در داخل کشور به آن‌ها نیاز نباشد صادر خواهد شد.

وی درخصوص تأمین نهاد مورد نیاز دامداران و مرغداران نیز اظهار داشت: تأمین نهاده‌ها در دو بخش است، برای تأمین ذرت و جو از سازمان پشتیبانی امور دام با محدودیت مواجه بودیم که اکنون در حال برطرف شدن است؛ همچنین نهاده‌هایی که با ارز نیمایی تأمین می‌شده نیز ارز در اختیار دامدار و مرغدار قرار گرفته تا نهاده خریداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه نیاز دامداران و مرغداران مقداری به نقدینگی نسبت به قبل افزایش یافته است، تصریح کرد: تسهیلات عملیاتی به حساب بخشی از دامداران و مرغداران واریز می‌شود تا نهاده خریداری کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید