Iranian Agriculture News Agency

قنوات اردستان در معرض خطر/تامین اعتبار حفاظتی ضروری است

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: ۴۷۳ رشته قنات فعال در شهرستان اردستان وجود دارد اما این میراث گرانبها به دلیل خشکسالی در معرض خطر قرار گرفته است.

قنوات اردستان در معرض خطر/تامین اعتبار حفاظتی ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، اسحاق شفیعی در جلسه شورای اداری شهرستان اردستان، اظهار داشت: از سال‌های گذشته وظایف سنگینی بر عهده جهاد کشاورزی بوده و دوره سیزدهم هم وظیفه دیگری ما محول شد که آن هم بحث از مزرعه تا خانه با جهاد کشاورزی است.

وی افزود: جهاد کشاورزی شهرستان اردستان یک مدیریت در اردستان و سه مرکز خدمات در زواره، مهاباد و نیسیان دارد و عمده کارهای آن هم از گذشته تاکنون مسائل فنی و مربوط به تولید محصولات زراعی بوده است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: در حال حاضر متأسفانه به علت خشکسالی هایی که به وجود آمده است قنوات ما دچار مشکل شده است، ۴۷۳ رشته قنات فعال در شهرستان اردستان داریم که از لحاظ طول کیلومتری در اصفهان با ۲۶۹ کیلومتر طول رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این موضوع هم جای خوش‌حالی دارد و هم نگران کننده است چراکه این میراث گران‌بهایی است که باید از آن حفاظت شود که تاکنون اعتبارهایی برای این امر تخصیص یافته است.

شفیعی یادآور شد: با پیگیری‌های نماینده شهرستان اعتبارات خوبی برای بازسازی و ایمن سازی چاه‌های در مسیر قنوات تخصیص یافته است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: در بحث تولید گوشت سفید شهرستان اردستان با تولید ۱۸ درصد گوشت سفید استانی رتبه اول را در سطح استان اصفهان دارد و قطب پرورش مرغ گوشتی در استان است.

وی تاکید کرد: اگر جراحی اقتصادی دولت به درستی اجرا شود و همه با هم همکاری داشته باشیم، مطمئناً دست قاچاق کالا و فساد در خصوص تولید کوتاه خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه در اواخر دولت قبل، اعتبارات سیستم ما محقق نشد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری انجام دادیم و در حال حاضر هم برای حدود ۸۰۰ هکتار در انتظار اعتبار هستیم.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: با توجه به آب و هوای شهرستان، باید به سمت سیستم‌های نوین آبیاری و جلوگیری از هدر رفت در مزارع پیش برویم که خوشبختانه از سال ۹۴ تاکنون بالغ بر هفت هزار هکتار از مزارع تحت پوشش سیستم نوین آبیاری قرار گرفته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید