Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برنامه ریزی جهت توسعه آبزی پروری شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از برنامه ریزی جهت توسعه آبزی پروری شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی خبر داد.

برنامه ریزی جهت توسعه آبزی پروری شهرستان جلفا در استان آذربایجان شرقی

مدیریت جهادکشاورزی شهرستان جلفا جهت تحقق اهداف شیلاتی و اجرای برنامه پنج ساله توسعه، نسبت به برگزاری نشست فنی تخصصی و ارائه برنامه های شهرستان باحضور روسای ادارات جهادکشاورزی، امور آب، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، ثبت اسناد و املاک، مدیر وکارشناسان مسئول شیلات و امور دام شهرستان جلفا اقدام کند.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی هدف از این نشست را بررسی چالشها و مسائل مربوط به توسعه آبزی پروری وآبزی مصرفی در شهرستان بیان کرده و افزود: بدون شناخت موانع تولید و بدون همکاری مسئولین شهرستانی در بخش توسعه شیلات به برنامه های مدنظر نخواهیم رسید .

 رضا عباسی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری جلفا با توجه به منابع بالقوه  طبیعی موجود و وضعیت تولید آبزیان و جایگاه شهرستان در استان، نیاز به برنامه ریزی در بخش شیلات و تسریع در اجرای برنامه های ترویجی و تولیدی شهرستان مشهود است.

وی تاکید کرد: جهت عملیاتی نمودن برنامه های تکلیف شده وزارت جهادکشاورزی و توسعه شیلات  این مدیریت در نظر دارد طبق برنامه زمانبندی با تمام توان کارشناسی و همراهی ادارات و سازمانهای ذیربط، بخشهای آبزی پروری و آبزی مصرفی و گردشگری شیلاتی در شهرستان پر رنگ تر نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا ضمن تشکر از حضور موثر مدعوین با اشاره به تولید 389 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی در سال گذشته با تاکید به جایگاه مسئولین شهرستان و نقش آنها درعرصه تولید، خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولین استانی وکشوری و ارائه راهکارهای سرمایه گذاری جهت تسریع در امر آبزی پروری در منطقه شد .

مدیر شیلات و امور آیزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعلام پتانسیلهای موجود شهرستان جلفا  اظهار کرد: شهرستان جلفا  قابلیت ایجاد تحول در عرصه های مختلف تولید، صنعت، کشاورزی و از جمله فعالیت در زمینه شیلات و گردشگری را دارد و باید با برنامه ریزی صحیح و طرح کارشناسی از توان این شهرستان در همه زمینه ها بهره مند شویم.

 قاسم جعفروند با اشاره به اهمیت  آب رودخانه ارس برای ایجاد رونق تولید و نیز همجواری با کشورهای همسایه مرزی، افزود : شهرستان جلفا در شمالغربی استان آذربایجان شرقی، واقع شده و از شمال به رودخانه ارس و جمهوریهای نخجوان و ارمنستان و آذربایجان منتهی می شود با اینکه از نظر وسعت جلفا از شهرستانهای کوچک استان به شمار می‌رود ولی سرمایه گذاران و علاقمندان جویای کار می توانند علاوه بر اشتغال و درآمدزایی مناسب، ارزآوری بسیار خوبی در منطقه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: نحوه سرمایه گذاری با وجود مزایای منطقه ای، گمرکی و موقعیت استراتژیک شهرستان جلفا و قرارگیری در مسیر ابریشم و وجود جاذبه های گردشگری طبیعی، با سهولت و اطمینان بیشتری مهیا است و سازمان منطقه آزاد ارس به منظور تسریع در انجام امور توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری و  ایجاد اشتغال سالم و مولد و حضور در بازارهای جهانی و منطقه ای با صادرات کالاهای تولیدی و  تبدیلی، خدمات  و تسهیلات لازم را ارائه می دهد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید