Iranian Agriculture News Agency

صیادی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری مانور بازرسی و تشدید نظارت بر نانوایی های شهرستان مرند

مانور بازرسی و تشدید نظارت بر نانواییهای شهرستان مرند با حضور معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی به همراه رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت اجرا شد.

برگزاری مانور بازرسی و تشدید نظارت بر نانوایی های شهرستان مرند

مانور بازرسی و تشدید نظارت بر  نانواییهای شهرستان مرند با حضور 12 نفر بازرس قرارگاه امنیت غذایی متشکل از بازرسان اداره صنعت ، معدن وتجارت، اصناف و اتحادیه خبازان در 4 تیم خودرویی در دو شیفت صبح و عصر در قالب تیمهای بازرسی سه نفره با حضور معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی  به همراه رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت  اجرا شد.

 علی صیادی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی از برگزاری مانور نظارت و بازرسی بر نانوایی شهر ستان مرند خبرداد و گفت: این مانور با هدف نظارت بر فعالیت واحدهای نانوایی و برخورد با متخلفان در حوزه نان برگزار شده است.

وی گفت: با وجود طولانی شدن صف‌های نان، شهروندان انتظار دارند که نانی با کیفیت به دستشان برسد که متاسفانه در این ماه‌های اخیر با شکایتهای متعددی از سوی مردم روبرو هستیم.

معاون رییس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند اظهار کرد: قانون، نظارت و بازرسی بر فعالیت نانوایی‌ها را بر عهده جهادکشاورزی، فرمانداری و اتحادیه نانوایان گذاشته و این دستگاه‌ها باید قاطعانه با متخلفان این حوزه برخورد کنند.

به گفته صیادی، کم فروشی، فروش خارج از شبکه آرد و نان و بی کیفیت شدن این برکت الهی از عمده مواردی هستند که گزارش‌هایی در این رابطه وجود داشته است.

معاون رییس سازمان ومدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مرند خاطرنشان کرد: از آن‌جایی که در حوزه تولید آرد و نان هیچ مشکلی وجود ندارد و تخلفات در توزیع رخ می‌دهد، بازرسان باید نسبت به تخلفات آسیب شناسی کرده و علت اصلی را شناسایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها به شدت افزایش یافته و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب ، توسط متصدیان نانوایی ها، مورد ارزیابی بازرسان قرار می گیرند.

 صیادی با بیان اینکه با توجه به برنامه های دولت در تغییر اجرای شیوه تخصیص ارز ترجیحی  هیچ گونه تغییری در میزان سهمیه آرد نانوایی های شهرستان به عمل نیامده است گفت: با حذف آرد یارانه‌ای صنف و صنعت فقط قیمت نان‌های صنعتی حجیم و نیمه حجیم و باگت افزایش یافته است و هیچگونه افزایش قیمت در نان‌های سنتی مانند لواش، سنگک و بربری وجود ندارد و در تامین سهمیه آرد واحدهای نانوایی اعم از بربری، سنگگ و سنتی در شهرستان مشکلی وجود ندارد و لذا همشهریان عزیز در صورت مشاهده موارد تخلف شامل کم فروشی یا گران فروشی،  می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ و ۱۳۵ تعزیرات و یا با حضور در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند گزارش‌ها را به بازرسان مدیریت جهادکشاورزی اعلام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید