Iranian Agriculture News Agency

کشت گیاه دارویی اسطوخودوس در زیر اشکوب درختان میوه در باغات سامان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از اجرای طرح پایلوت کشت گیاه دارویی اسطوخودوس در زیر اشکوب درختان میوه در باغات این شهرستان خبر داد.

کشت گیاه دارویی اسطوخودوس در زیر اشکوب درختان میوه در باغات سامان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، یزدان احمدزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان از اجرای طرح پایلوت کشت گیاه دارویی اسطوخودوس در زیر اشکوب درختان میوه در باغات این شهرستان خبر داد.

وی افزود: این طرح برای نخستین بار بصورت پایلوت در سطح ۵ هزار مترمربع در طرح باغ گستران سامان اجرا شد.

مهندس احمدزاده خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی نیاز آبی پایینی دارند بنابراین توسعه کشت گیاهان دارویی در تغییر و اصلاح الگوی کشت با توجه به کاهش منابع آبی در الویت برنامه های جهاد کشاورزی شهرستان است.

وی در ادامه در رابطه با عملکرد این گیاه دارویی گفت: اسطوخودوس به صورت گل خشک و همچنین بذر قابل فروش می‌باشد. مقدار باردهی در سال اول بعد از کاشت، کم است و به مرور افزایش می یابد و در سال های پنجم کشت به ۹ تن در هکتار هم می رسد.

سمیرا بهامیر کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سامان در خصوص اجرای این طرح گفت: با توجه به اینکه کشت غالب شهرستان سامان درختان میوه بوده و امکان کشت تمامی گیاهان دارویی بصورت تلفیقی در زیر اشکوب درختان نمیباشد ولی گیاه اسطوخودوس را به دلیل اثرات دور کنندگی و دفع آفات از جمله شته میتوان در بین درختان میوه کشت کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید