Iranian Agriculture News Agency

سلامی خبر داد:

روزانه بیش از ۲۵ هزار تن نهاده در حال بارگیری از مبادی به سمت استان‌ها است

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: روزانه بیش از ۲۵ هزار تن نهاده در حال بارگیری از مبادی به سمت استانها بوده که این میزان در ماه ‌های تیر و مرداد سالجاری افزایش خواهد یافت.

روزانه بیش از ۲۵ هزار تن نهاده در حال بارگیری از مبادی به سمت استان‌ها است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محسن سلامی روز چهارشنبه، چهارم خردادماه در جلسه آغاز عملیات برنامه "تولید قراردادی گوشت قرمز در منطقه شمالغرب و غرب کشور" که با حضور مسئولان کشوری در محل سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان اینکه این شرکت به دلیل حضور کم رونق شرکتهای خصوصی بخش کشاورزی، فشارهای بسیاری را متحمل می‌شود، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام براساس آیین نامه، مکلف به واردات سه میلیون تن نهاده‌ دامی استراتژیک است اما در سال گذشته خرید ذخایر استراتژیک این شرکت به شش میلیون تن افزایش یافت.

 وی با بیان این‌که امسال خریدهای خوبی توسط این شرکت انجام گرفته است، افزود: تاکنون ۳.۵ میلیون تن نهاده خریداری شده و یک میلیون تن نهاده نیز در مبادی، راه و یا در حال تخلیه است.

وی با بیان این‌که خرید نهاده‌های استراتژیک توسط شرکت پشتیبانی ادامه دارد، گفت: بحران‌های موجود در بازارهای جهانی روزانه توسط کارشناسان رصد می‌شود.

 سلامی افزود: وضعیت تامین غلات در جهان نشان می‌دهد که تمامی کشورهای دنیا در این امر با مشکل مواجه هستند و کشورهای عمده صادرکننده نیز صادرات خود را ممنوع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کشورهایی چون صربستان و هند به عنوان عمده تولیدکنندگان گندم دنیا، صادرات را ممنوع کرده و وضعیت در تامین کنجاله سویا و جو نیز به همین شکل است.

وی ادامه‌ داد: با بروز جنگ روسیه و اوکراین، یک خلاء ۴۰ تا ۵۰ میلیون تنی در نهاده‌ها در دنیا به وجود آمده و قیمت‌ها نیز افزایش یافته و قیمت هر تن ذرت از ۳۲۰ یورو به ۴۴۰ یورو رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: شوک ناشی از این جنگ موجب شده تمام درخواست‌ها برای نهاده‌های دام و طیور و دانه‌های روغنی به بازارهای دیگر از جمله برزیل و آرژانتین منتقل شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید