Iranian Agriculture News Agency

فعالیت 20 واحد پرورش شتر مرغ در شهرستان شهربابک

شترمرغ حیوانی بسیار مقاوم با قابلیت سازگاری بالا در شرایط محیطی با دمای 15- تا 50 درجه سانتی گراد می باشد. بهترین منطقه برای پرورش آن در اقلیم خشک و حوالی کویر است .

فعالیت 20 واحد  پرورش شتر مرغ در شهرستان شهربابک

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، سید علی وزیری سرپرست مدیریت جهاد کشاروزی شهرستان شهربابک گفت: این شهرستان  از نظر پرورش شترمرغ رتبه سوم استان کرمان را به خود اختصاص داده است و دارای  20واحد فعال پرورش شترمرغ با تعدادهزار قطعه است.

وی افزود: در واحد های پرواربندی این پرنده  از هر شتر مرغ با وزن 90 کیلو گرمی  بعد از طی دوره رشد 7 ماهه ، به طور متوسط 30تا 35 کیلو گرم گوشت خالص بدست می آید .

وی گفت: در هر واحد پرواربندی ، شتر مرغ های مولد  با تولید 80-100  عدد تخم با قابلیت 60 درصدی تولید جوجه باعث افزایش راندمان تولید و بهره وری اقتصادی آن واحد تولیدی می باشد .

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک خاطر نشان کرد: پرورش شترمرغ جایگاه مناسبی در اقتصاد مقاومتی ، افزایش تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال دارد. هر قطعه  علاوه برتولید جوجه وگوشت پتانسیل های بالایی برای تولید محصولاتی از قبیل :روغن ،سفیدآب ، صابون ، انواع محصولات چرمی ،پر ،  تامین گوشت کارخانجات  تولید سوسیس ، کالباس،برگر، کوکتل ، ژامبون را دارد.

وزیری افزود: علاوه بر مزایای یاد شده ، عدم نیاز به تاسیسات خاص در جایگاه نگهداری ،  مقاومت به بیماری ها و شرایط محیطی، کمک به حفظ مراتع ، ضریب تبدیل مناسب نسبت به دام سنگین ، سبب توجه جوانان وکارآفرینان به این صنعت پررونق شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید