Iranian Agriculture News Agency

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی کشت قراردادی برنج در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از اجرای طرح کشت قرار دادی برنج در بیش از ۱۶ هزار از شالیزار‌های استان خبر داد.

تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی کشت قراردادی برنج در گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، صالح محمدی گفت: با توجه به ابلاغ وزرات جهاد کشاورزی مبنی بر اجرای طرح قراردادی برنج در ۱۵ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان، این طرح امسال در ۱۶ هزار و ۱۸۹ هکتار از شالیزار‌های استان یعنی بیش از ۱۰۰ درصد سطح ابلاغی اجرا شده است.

وی با اشاره به مشارکت ۳۰۰ هزار شالیکار در اجرای این طرح در گیلان، افزود: همچنین بیش از ۵۰۰ تن بذر اصلاح و گواهی شده برنج برای کشت قراردادی این محصول اساسی در گیلان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: در این طرح  بذر مورد نیاز و نهاده ها از قبیل کود، سموم شیمیایی، حمایت‌های بیمه‌ای و حتی توصیه‌های فنی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و پس از برداشت، برنج تولیدشده یا شلتوک آن به قیمت روز خریداری و هزینه‌های صرف شده در این مدت از بهای محصول فروخته شده کسر می‌شود.

صالح محمدی افزود: در اجرای این طرح، کارگروهی متشکل از نماینده کشاورز، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط قیمت روز را محاسبه کرده و از کشاورز خریداری می‌کنند و با کوتاه شدن دست واسطه‌ها، نگرانی شالیکاران هم کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: شالیکاران متقاضی شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی و اتحادیه تعاون روستایی محل سکونت خود و از مزایای این طرح و استفاده از مزایا و امکانات کشت قراردادی بهره‌مند شوند.

گفتنی است،گیلان با تحقق ۱۰۷ و ۹ دهم درصدی کشت قراردادی ،  جایگاه دوم را در بین استان‌های شمالی به خود اختصاص داده است.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید