Iranian Agriculture News Agency

روند توسعه ای و تولید بخش کشاورزی بسیار مطلوب می شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود در آینده نزدیک روند فضای توسعه ای و تولید بخش کشاورزی، روند بسیار مطلوب خواهد بود،گفت: اجرای طرح امنیت غذایی در دستور کار قرار دارد.

روند توسعه ای و تولید بخش کشاورزی بسیار مطلوب می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدجواد عسکری در بازدید از شانزدهمین نمایشگاه دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته با اشاره به اینکه در کنار آن نگاه ما به بحث صادرات محصولات تولیدی در بخش کشاورزی است، تصریح کرد: تقریبا ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامون علاقه مند به محصولات ما در قسمت های مختلف هستند که ظرفیت و قابلیت و ایراداتی وجود دارد اما به جهت امنیت غذایی تلاش می کنیم ایردات برطرف شود.

به گفته وی؛ طرح امنیت غذایی در راستای حل مشکل بخشکشاورزی با مشارکت نخبگان، صاحب نظران و کشاورزان پیشرو موفق به تصویب رسیده است و همه ایرادات، کاستی ها، مشکلات و بروکراسی های اداری در این طرح احصا و راهکار و راه حل هایی برای حل این مشکلات ارائه شده است.

عسکری با بیان اینکه طرح مذکور در صحن علنی به تصویب شورای اسلامی رسیده است، افزود: ایراداتی توسط شورای محترم نگهبان و مجموعه تشخیص مصلحت نظام گرفته شد و برطرف شد و پیش بینی می شود به زودی دستگاه های متولی و وزارت جهاد کشاورزی این طرح را عملیاتی و اجرایی می شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرایی شدن طرح امنیت غذایی حتما مشکلات زیادی رو بر طرف خواهد کرد، نگاه و رویکرد در حوزه امنیت غذایی و تولید پروتئین سفید و قرمز حذف بروکراسی های اداری است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه دستگاه ها به سهم خودشان در حوزه ماموریتی که به آنها محول می شود باید ایفای نقش کنند، ابراز کرد: کوتاهی، کم کاری و بی توجهی از طرف دستگاه ها مصداق ترک فعل خواهد بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید