Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

کشاورزی قزوین با مصوبات سفر رییس جمهور رویکرد تحولی به خود گرفته است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزی این استان با مصوبات سفر رییس جمهوری در بخش‌های مختلف رویکرد تحولی به خود گرفته است.

کشاورزی قزوین با مصوبات سفر رییس جمهور رویکرد تحولی به خود گرفته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، رضا افلاطونی روز پنجشنبه در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به استان قزوین در حوزه بخش کشاورزی افزود: مصوبات سفر رییس جمهور به قدری برکات داشته که با یک برنامه عملیاتی می‌توان به شکل واقعی حوزه کشاورزی استان را متحول ساخت.

وی اضافه کرد: طرح منطقه آزاد کشاورزی در این استان که مورد تاکید هیات دولت بود،  بزرگترین خدمت به دشت قزوین است و می‌تواند میزان بهره‌وری و سود اقتصادی را در بخش کشاورزی افزایش دهد.

افلاطونی در خصوص ایجاد شهرک گیاهان دارویی نیز اظهار داشت: پیگیری برای احداث شهرک گیاهان دارویی که بتواند زمینه طبیعت گردی را در منطقه الموت فراهم کند باید در دستور کار قرار گیرد؛ چراکه بخش الموت از سابق جز قطب‌های گردشگری قزوین محسوب می‌شد و اکنون با تحقق این مهم همگرایی کشاورزی گردشگری پدیدار می‌شود.

این مسئول بر استفاده از تکنولوژی‌های جدید در نظارت‌ها و پایش اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: خدمات مکانیزه پایش اراضی کشاورزی در سال جاری کلید خورده و باید با همکاری اداره کل منابع طبیعی و مدیریت امور اراضی مورد استفاده قرار گیرد تا رصد اراضی استان از حالت سنتی خارج شود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بسیار خوبی  برای کشاورزی قزوین تدوین شده که باید با زمان بندی و نقشه دقیق عملیاتی طرح ریزی شوند.

موضوعات بیابان زدایی، پیگیری کاداستر اراضی کشاورزی، رفع تداخل اراضی، استفاده از پهپادها برای سم پاشی آفات در مناطق طارم سفلی، کمک‌های فنی و اعتباری باغات ، بازسازی و نوسازی قنوات ، پیگیری برای برداشتن رفع موانع شهرک گلخانه‌ای نودهک در حوزه آب، برق و گاز و برنامه ریزی برای افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی از دیگر مواردی بود که در این نشست بر آن تاکید شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید