Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ظرفیت کشور غنا برای توسعه ۱۰۰ هزار هکتاری کشت فراسرزمینی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشت فراسرزمینی توسط سرمایه‌گذران ایرانی در کشور غنا با توجه به ظرفیت‌های موجود و در صورت رفع موانع تا ۱۰۰ هزار هکتار قابل توسعه است.

ظرفیت کشور غنا برای توسعه ۱۰۰ هزار هکتاری کشت فراسرزمینی

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی‌نژاد در حاشیه هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک دایمی همکاری‌های ایران و غنا در جمع خبرنگاران، در رابطه با امکان توسعه کشت فراسرزمینی، اظهار کرد: در حال حاضر ۵ هزار هکتار در غنا کشت فراسرزمینی داریم اما این نوع کشت توسط سرمایه‌گذران ایرانی و با توجه به ظرفیت‌های موجود و در صورت رفع موانع تا ۱۰۰ هزار هکتار قابل توسعه است.

وی افزود: برای توسعه کشت فراسرزمینی در این کشور با محدودیت‌ها و موانعی روبرو هستیم و براساس مذاکراتی که در این اجلاس انجام دادیم قرار شد با همکاری طرف غنایی، این مشکلات برطرف شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: بخشی از این موانع مربوط به مالکیت زمین‌هایی است که به کشت فراسرزمینی اختصاص داده شده است.

وی در رابطه با محصولات مورد نظر در کشت فراسرزمینی تصریح کرد: اولویت ایران در توسعه کشت فراسرزمینی، تولید دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی است.

ساداتی‌نژاد عنوان کرد: یکی از درخواست‌های کشور غنا در بخش کشاورزی است و ما امیدواریم توسعه همکاری در بخش مکانیزاسیون و خدمات آن و همچنین در حوزه دانش‌بنیان را با این کشور داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید