Iranian Agriculture News Agency

اعطای تسهیلات حمایتی ویژه به دامداران در استان سمنان

متقاضیان در سامانه سیتا ثبت‌نام کنند

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت دامداران استان سمنان برای دریافت تسهیلات حمایتی ویژه اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها باید در سامانه سیتا ثبت‌نام کنند.

اعطای تسهیلات حمایتی ویژه به دامداران در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، خدابخش عرب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که کد یکتا چیست و چگونه صادر می‌شود اظهار کرد: ردیابی دام و نهادها علت الزام اخذ کد یکتا به دامداران بوده و با هدف ردیابی و رصد جابجایی دام و نهاده‌های دامی به واحدهای صنعتی و سنتی کد یکتا اختصاص می‌یابد.

وی افزود: افرادی که واحدهای دامداری صنعتی دارند باید کد یکتا را از دامپزشکی دریافت کنند و همچنین افرادی که واحدهای دامداری سنتی دارند نیز باید به تشکل صنفی خود مانند اتحادیه صنفی گاوداران یا گوسفندداران مراجعه و کد یکتا دریافت کنند.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه افراد متقاضی مشمول می‌توانند با اخذ کد یکتا از مزایای آن استفاده کنند تصریح کرد: دریافت کد یکتا برای دریافت نهاده‌های دامی کمک‌حال دامداران است.

عرب با اشاره به نحوه تأمین نهاده‌های دامی در هر استان با توجه به وحدت رویه موجود در این حوزه گفت: نهاده‌های دامی نیز به‌صورت ملی و با توجه به سهم هر استان اختصاص داده می‌شود.

وی اضافه کرد: تا ۸۰ درصد سهمیه استان مربوط به فروردین‌ماه تأمین و در سامانه مربوطه بارگذاری شده و به‌تدریج در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

تسهیلات ۲ میلیارد ریالی برای حمایت از دامداران

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به پیش‌بینی تسهیلات ویژه برای حمایت از دامداران که با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها پیش‌بینی شده است تصریح کرد: از این محل برای حمایت از واحدهای دامداری صنعتی و سنتی تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عرب با بیان اینکه این تسهیلات با نرخ سود ۱۱ درصد است که در مقایسه با نرخ تسهیلات در گردش که به‌صورت متعارف پرداخت می‌شود بسیار مناسب است افزود: دامداران می‌توانند به سامانه سیتا مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید