Iranian Agriculture News Agency

دامدار زرقانی رکورد دار چند قلویی زایی گوسفند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرقان از رکورد داری یک گله گوسفند نژاد رومانف در چند قلوزایی در این شهرستان خبر داد و گفت: این گله رکورد پنج قلوزایی را ثبت کرده است.

دامدار زرقانی رکورد دار چند قلویی زایی گوسفند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدر الله احمدی با بیان اینکه این گله از سال 1393 با پنج راس دام مولد نژاد رومانف در منطقه لپویی شهرستان زرقان ایجاد شده است، تصریح کرد: در حال حاضر جمعیت این گله به 400 راس رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه علاوه بر وجود پتانسیل ژنتیکی برای چند قلوزایی در گله های گوسفند رومانف به کار گیری مدیریت بهینه گله در بروز صفات نقش اساسی دارد، اظهار کرد: هم اکنون عملیات فلاشینگ برای 200 راس دام مولد گله به اجرا در آمده، فحلی در دام ها هم زمان سازی و قوچ اندازی انجام شده است.

به گفته وی؛ علاوه بر وجود شرایط اقلیمی مناسب در منطقه مذکور وجود جایگاه بسته و بهداشتی دام در کنترل مخاطرات و کاهش تنش های محیطی برای بروز حداکثری صفات گله حائز اهمیت بوده است که به طور نسبی از شرایط مناسبی برخوردار است.

احمدی با بیان اینکه به کارگیری مشاوره های فنی کارشناسان در افزایش بهره وری و سود دهی واحد های تولیدی مثمر ثمر است، افزود: تولید کنندگان برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم می توانند به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید