Iranian Agriculture News Agency

استاندارد کردستان:

مشکلی در تامین وتوزیع کالاهای اساسی نداریم

استاندار کردستان در یک بررسی میدانی در بازار سنندج در جریان آخرین وضعیت قیمت کالاهای اساسی، نحوه توزیع و دغدغه‌های مردمی قرار گرفت.

مشکلی در تامین وتوزیع کالاهای اساسی نداریم
طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها اگرچه به نفع قاطبه جامعه است و مردم بصورت عادلانه از یارانه‌های دولتی منتفع می‌شود اما شاید در این شرایط عده‌ای هم سوءاستفاده کرده و این افزایش قیمت را به کالاهای دیگری تعمیم دهند.

نظارت بر بازار و جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد منفعت‌طلب مانع از ایجاد نگرانی و دغدغه مردم می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار جوان و جهادی کردستان که از زمان تصدی این مسوولیت نشان داده دغدغه‌ای جز توسعه و پیشرفت و خدمت به مردم این استان ندارد و بعد از اجرای قانون مردمی‌سازی یارانه‌ها جدای از تاکید بر اهتمام مسوولان به کنترل بازار، خود شخصا از بازار و روند اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

استاندار کردستان به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ، در جریان بازدید از بازار و فروشگاه‌های بزرگ سنندج با مردم صحبت کرد و در جریان دغدغه آنها قرار گرفت.

مردم در گفت‌وگو با استاندار کردستان خواستار نظارت بیشتر بر بازار بودند تا عده‌ای منفعت‌طلب از این شرایط سوءاستفاده نکنند.

زارعی‌کوشا در جریان این بازدید چند ساعته اظهار کرد: با توجه به مردمی‌کردن و توزیع عادلانه یارانه‌ها امروز بازدیدی از روند موجودی کالاها در سطح بازار سنندج داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: بررسی موجودی کالاها به ویژه کالاهای اساسی که به واسطه عدم تولید آن در استان با افزایش قیمت مواجه است مهمترین هدف از اجرای این طرح بوده است.

استاندار کردستان اذعان کرد: همه تلاش ما این است که کمبودی در مورد کالاهای اساسی در استان نداشته باشیم و خوشبختانه مشکلی در زمینه تامین و توزیع کالاهای اساسی و سایر اقلام مورد نیاز مردم نداریم.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: آرامش در سطح بازار استان کردستان وجود دارد و وضعیت کاملا طبیعی را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها برخی از کالاها با افزیش قیمت مواجه شد اما قیمت این کالاها در کردستان به نسبت سایر استان‌ها متعادل‌تر است.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از بازار داشتیم، در خصوص گوشت قرمز و گوشت مرغ کمبودی در سطح عرضه نداریم.

 

استاندار کردستان گفت: نظارت‌ها به صورت جدی انجام می‌شود که افزایش قیمت چند قلم کالای اساسی منجر به افزایش قیمت در سایر کالاها نشود.

 

زارعی‌کوشا تصریح کرد: مجموعه تعزیرات در کنار ناظرین جهاد کشاورزی و نیروهای سازمان صمت به جد پای کار هستند که به لحاظ تامین، توزیع و نظارت بر عرضه کالا در سطح استان مشکلی نداشته باشیم.

 

 

وی عنوان کرد: افزایش قیمت با پرداخت یارانه جبران می‌شود در حالیکه در قبل اجرای این طرح، ارز ترجیحی و یارانه به یک قشر و دهک خاص اختصاص پیدا می‌کرد اما امروز با اجرای این طرح، خانواده‌هایی که نمی‌توانستند حداقل‌هایی را برای خود تامین کنند با این یارانه که پرداخت شده می‌توانند کالاهای مورد نیاز را تامین کنند.

hستاندار کردستان اضافه کرد: برای مصرف کننده هیچ افزایشی در قیمت نان و سوخت نداریم و علاوه بر نظارت بر قیمت‌ها، بر کیفیت هم نظارت صورت می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید