Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد:

رونق اقتصادی در پی اجرای طرح مردمی سازی و هدفمندی یارانه ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: اجرای طرح مردمی سازی و هدفمندی یارانه ها رونق اقتصادی را در برخواهد داشت.

رونق اقتصادی در پی اجرای طرح مردمی سازی و هدفمندی یارانه ها
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان در این نشست رییس سازمان طی یک سخنرانی جامع به ارایه نقطه نظرات کارشناسانه در خصوص مسایل پیش آمده در مبحث غذا در سطح جهانی و ارایه مجموعه دستاوردهای آتی طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها پرداخت .

اسکندری در ابتدای سخنان خود به فرمایش مقام معظم رهبری  اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در خصوص اقتصاد مقاومتی  اعلام داشته اند  کشور باید در بحث غذا و دارو  به خودکفایی برسد و اکنون مشکل ما همان دو کالاست که این دورنگری و دور اندیشی رهبر معظم انقلاب را نشان می دهد . 

وی در خصوص اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها  اظهار داشت : عادلانه سازی نظام یارانه ای باعث شد ارز ۴۲۰۰تومانی  بنا به شرایط خاص اقتصادی جامعه حذف شود زیرا بیشترین سود حاصل از ارز 4200  تومانی به واردکننده ها  اختصاص می یافت و از طرفی قاچاق کالاهای اساسی مانند جوجه یکروزه،  دام ، روغن، آرد و....به کشور های همسایه چیزی جز هدر رفت منابع را در پی نداشت .

 رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن به جنگ روسیه و اوکراین اشاره و اظهار داشت: جنگ  این دو کشور ، غذای کل جهان را تحت تاثیر قرار داده و به مخاطره انداخته چرا که اوکراین تولید کننده گندم و روغن اکث کشورهای جهان است و این می طلبد کشورها خود دست به تولید این دو محصول بزنند.

اسکندری در ادامه اعلام کرد: ارز 4200 تومانی موجب این می شد که  قیمت‌ها واقعی نباشد و عملا تولید در حال رکود بود و دلالی و...رونق داشت ولی با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها ، کشاورزی اقتصادی تر شده  و افزایش تولید رخ خواهد داد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی  تصمیم دولت در عرصه حذف ارز ترجیحی را تصمیمی شجاعانه خواند و اعلام کرد : با واقعی سازی قیمت‌ها بخش کشاورزی  از مهم ترین بخش هایی است که رونق پیدا خواهد کرد .

اسکندری افزود : پس از اعلام دولت مبنی بر آزاد سازی قیتمهای چند کالای اساسی، متاسفانه سودجویانی بودند که دست به احتکار زدند  که بازرسین سازمان با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی  بیش از  ۳۰ انبار روغن احتکار شده را در استان کشف کردند .

رییس سازمان جهاد کشاورزی  به نهادینه شدن فرهنگ همکاری و جلوگیری از ایجاد بحران اشاره و اظهار داشت :   فرهنگ جامعه باید به سمتی پیش رود که  در زمان بحران شاهد رفتارهای معقول از طرف مصرف کنندگان باشیم خرید بیشتر از نیاز خود موجب بحران میشود . وی  انجمن های دانشجویی به عنوان  مروجین رفتار صحیح در مردم و مصرف کنندگان دانست.

وی از اتخاذ تدابیری خبر داد که سرمایه در گردش  لازم را در اختیار  کشاورزان قرار خواهد گرفت تا تداوم و رونق تولید دو چندان حاصل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی درپایان اعلام کرد هیچ مشکلی برای تامین کالاها نداریم مردم دغدغه ای برای تامین کالاهای اساسی نداشته باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید