Iranian Agriculture News Agency

شهرضا با تولید سالیانه ۲۵ هزار تن انار رتبه‌ اول استان را دارد

شهرستان شهرضا با سطحی معادل یک هزار و ۸۵۰ هکتار باغ انار و تولید سالیانه ۲۵ هزار تن، رتبه اول استان را در تولید انار دارد.

شهرضا با تولید سالیانه ۲۵ هزار تن انار رتبه‌ اول استان را دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، معاون فنی اجرایی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا گفت: شهرستان شهرضا با سطحی معادل یک هزار و ۸۵۰ هکتار باغ انار و تولید سالیانه ۲۵ هزار تن، رتبه اول استان را در تولید انار دارد.

مرتضی کافی  اظهار داشت: انار شهرضا از لحاظ تازه‌خوری و فراوری در رده بهترین انارهای کشور قرار دارد و بهترین ارقام بومی آن شامل «ملس» و «یاقوت شهرضا» است.

وی با اشاره به آفت عمده این محصول افزود: کرم گلوگاه انار آفت عمده این محصول است که نه تنها در شهرستان شهرضا بلکه در تمامی شهرستان‌های دارای انار کشور سالیانه مقدار قابل توجهی از محصول را از چرخه فروش و نوآوری خارج می‌کند.

معاون فنی اجرایی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به مقایسه درصد آفت زدگی شهرستان شهرضا در سال‌های گذشته، بیان داشت: در شهرستان شهرضا خسارت این محصول سالیانه متوسط بین ۲۵ تا ۳۰ درصد است اما در سال‌های گذشته به دلیل شرایط آب و هوایی میزان این خسارت بیشتر بوده است.

وی یا با توجه به روش کاهش مقدار آفت زدگی، تصریح کرد: مبارزه با این آفت نیاز به یک مبارزه تلفیقی مانند مبارزه فیزیکی و دیگر روش‌ها دارد اما مدیریت صحیح باغ، تغذیه درست، هرس صحیح و به موقع و آبیاری مطلوب می‌تواند به مقاوم سازی باغ کمک کرده و افت را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید