Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان ارزوئیه

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت کلزا از سطح 280 هکتار در شهرستان ارزوئیه از اواخر فروردین 1401 آغاز وتا اواخر اردیبهشت در بخش صوغان ادامه دارد.

آغاز برداشت دانه روغنی کلزا در شهرستان ارزوئیه

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، پورعبدالله سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه افزود: در سال زراعی جاری  به طور متوسط از هر هکتار2 تن محصول برداشت شده است وتا کنون قریب به 400 تن محصول را کشاورزان به مرکز خرید غله تحویل داده اند وپیش بینی می شود تا پایان برداشت بیش از 560 تن محصول برداشت گردد.

وی با بیان اینکه رقم کلزای کاشته شده در شهرستان هایولا 50 است، افزود: سه دستگاه کمباین کاربرداشت کلزای شهرستان را در حال حاضر برعهده دارند و هرکیلوگرم کلزای برداشتی به قیمت 15000تومان و به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می شود.

وی تصریح کرد: از مشکلات مهم کلزا کاران در فصل برداشت این است که با توجه به اینکه در ابتدای سال نرخ خرید تضمینی کلزا از سوی دولت 23000تومان اعلام شده بود اما اکنون صحبت از 15000 تومان است که گلایه مندی ونارضایتی کلزاکاران رادر بردارد.

پورعبدالله اظهار داشت: در سال زراعی جاری، در زمینه مدیریت عوامل خسارتزای کلزا در سطح 50 هکتار با علفهای هرز پهن برگ،230 هکتار با علفهای هرز کشیده برگ ودر سطح 200 هکتار با شته مومی کلزا مبارزه شد. لازم به ذکر است محصول کلزا با قرار گرفتن در تناوب کشت منجر به افزایش 20-15درصدی عملکرد، حاصلخیزی خاک وکنترل علفهای هرز می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید