Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان خبر داد:

تامین پشتوانه ذخایر کالاهای اساسی در گیلان/ توزیع روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در استان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آخرین وضعیت ذخیره سازی کالاها به ویژه مرغ و تخم مرغ در استان گیلان را برشمرد و اظهار داشت:‌ در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه نظام یارانه ای گیلان هم هماهنگ با سراسر کشور اقدامات لازم را در این راستا انجام داد.

تامین پشتوانه ذخایر کالاهای اساسی در گیلان/ توزیع روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در استان

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان گیلان، صالح محمدی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی، گفت: با برنامه‌ریزی که استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و کمیته اقدام مشترک انجام دادند پشتوانه ذخایر کالاهای اساسی سه ماه استان گیلان تدارک دیده شده است.

 صالح محمدی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی را سه دستگاه عضو کمیته اقدام مشترک خواند و یادآور شد: گیلان یکی از استانهای برتر در حوزه تولید مرغ است به طوری که روزانه بیش از ۶۰۰ تن مرغ در آن تولید و وارد بازار مصرف می‌شود. 

وی با بیان اینکه بخشی از نیاز استان تهران در حوزه مرغ توسط گیلان تامین می‌شود اضافه کرد: هیچ‌گونه نگرانی در حوزه تامین مرغ مورد نیاز بازار مصرف در گیلان وجود ندارد و در حال حاضر بیش از ۱۶ میلیون جوجه در سالن‌های مرغداری استان در حال پرورش است و با این رویکرد برای دو ماه آینده با میانگین روزی ۶۰۰ تن کشتار مرغ همه نیازهای تامین می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان گیلان با تاکید بر اینکه مردم نباید نگران تامین مایحتاج خود باشند، افزود: در حوزه روغن خوراکی در گیلان سه کارخانه تولید روغن وجود دارد که با تمهیدات فراهم آمده موجودی سه کارخانه افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تامین ۲۰ هزار تن روغن خام و تصفیه نشده کارخانجات روغن کشی استان خبر داد و ابراز داشت: طبق برآوردهای انجام گرفته موجودی روغن شرکت‌های تولیدی و پخش هم به ۶۵ تن رسیده است و به اندازه کافی روغن وجود دارد.

صالح محمدی در پاسخ به این پرسش که جهاد کشاورزی چگونه موضوع کمبود تخم مرغ و لبنیات را در استان حل خواهد کرد هم افزود: روزانه ۴۰ تن تخم مرغ در استان گیلان توزیع می‌شود و اگر کمبودی وجود دارد از طریق شرکت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی تمهیدات لازم اندیشیده و وارد استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روزانه ۲۰۰ تن شیر در استان گیلان تولید می‌شود که این میزان تولید نیاز استان را تحت پوشش قرار می‌دهد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید